Selasa, 25 September 2012

13 di besut - Google Blog Search

13 di besut - Google Blog Search


jmc kota bharu: Jawatan Kosong <b>Di Besut</b> Terengganu

Posted: 23 Sep 2012 12:24 AM PDT

Jawatan Kosong Di Besut Terengganu
Majikan 1:         Nasz Unggul Ent
Alamat :           Simpang Tiga Kuala Besut, 22300 Besut
Telefon :          014-8121494 (En. Nik)
Jawatan :         Kerani Komputer
Kekosongan :    L = 0, P = 1, L/P = 0
Kelayakan :       SPM
Gaji :               RM 500.00
•      Mahir Dalam Microsoft Office
•      Mahir Dalam Penggunaan Internet
•      Pengalaman kerja 1 tahun
•      Tarikh Tutup : 29 September 2012
Majikan 2:         Mbm Dagang Sdn Bhd
Alamat :           Lot 1116 Batu 8, Seberang Kastam, 22200 Besut
Telefon :           09-6953959 (Zaharah)
Jawatan :         Operator Mesin
Kekosongan :    L = 100, P = 0, L/P = 0
Kelayakan :       PMR
Gaji :               RM 900.00
•      Tarikh Tutup : 10 November 2012

teganuku: Kampus UniSZA <b>Di Besut</b> Dijangka Beroperasi Jun 2013

Posted: 18 Sep 2012 03:52 PM PDT



Pembinaan kampus Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA) cawangan Besut yang kini masih dalam pembinaan dijangka beroperasi menjelang Jun 2013.

Naib Canselor UniSZA, Datuk Profesor Dr Alias Daud berkata kampus yang menelan belanja RM270 juta itu kini telah hampir 50 peratus siap, bakal menempatkan kira-kira 1,000 pelajar daripada empat fakulti.

"Apabila siap kelak, kesemua pelajar empat fakulti ini akan berpindah ke kampus Unisza cawangan Besut," katanya kepada pemberita pada majlis penyampaian kad diskaun Siswa 1Malaysia di Gong Badak dekat Kuala Terengganu yang disempurnakan Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said.

Empat fakulti tersebut yang bakal dipindahkan ke kampus cawangan ialah Fakulti Pertanian dan Bioteknologi, Fakulti Teknologi Makanan, Fakulti Sains Haiwan dan Fakulti Teknologi Maklumat.

Pembinaan kampus baharu itu adalah sebahagian usaha universiti berkenaan menaik taraf kemudahan untuk warganya.

Sementara itu, kehadiran Menteri Besar, ke UniSZA malam kelmarin bagi menyempurnakan program Ramah Mesra Bersama Menteri Besar nyata mengembirakan pelajar yang rata-ratanya belum pernah bersua muka.

Bertambah gembira apabila pemimpin utama Terengganu itu mengagihkan Kad Diskaun Siswa 1 Malaysia kepada semua pelajar.

Kad itu memberi faedah potongan lima hingga 60 peratus terhadap setiap pembelian di rangkaian perniagaan terpilih seluruh negara.

Pelajar semester tiga, Aida Dalilah Marwani, berkata dia gembira dapat bersua muka dengan Menteri Besar yang sememangnya dilihat mesra dan peramah dengan semua pelajar.

Katanya, jika tiada program seumpama ini mungkin sukar untuk kami mendengar amanat dan pesanan dari pemimpin utama kerana sibuk dengan kelas dan tugasan pensyarah.

"Terima kasih juga diucapkan kepada Menteri Besar kerana sudi menyampaikan kad diskaun siswa yang memberi manfaat cukup besar bagi membeli buku dan pelbagai barangan lain," katanya.

Pelajar jurusan reka bentuk perindustrian, Darmini A/P Yohanathan dari Kampung Pulau Kambing, Kuala Terengganu, berkata pemberian kad diskaun siswa bukan saja dapat membantu pelajar dalam pelbagai perkara malah mampu mengurangkan bebanan ibu bapa dan keluarga.

"Penerimaan kad ini nyata mengembirakan kami sekeluarga terutama ayah yang hanya berkerja sendiri. "Saya tidak akan mensia-siakan pemberian cukup berharga ini, hanya menggunakannya apabila perlu," katanya.

Pelajar dari Batu Pahat, Johor, Hong Bee Ping, berkata dia lihat pemimpin-pemimpin Terengganu banyak beza dengan pemimpin negeri lain.

"Pemimpin negeri ini, terutama Menteri Besar sanggup turun padang jumpa rakyat, termasuk pelajar macam kami bagi mengetahui masalah dan perkara yang boleh dibantu.

"Dengan kehadiran Menteri Besar ke Unisza banyak maklumat boleh kami ketahui di mana sebelum ini hanya membacanya dalam akhbar dan mendapatkan sumber melalui laman sesawang saja,"katanya.

Pelajar semester tiga dari Kuching Sarawak, Voon Mei Hui, berkata dengan adanya kad diskaun siswa, dia tidak akan membazir, sebaliknya hanya menggunakan kepada perkara berfaedah.

 "Saya berharapa yang yang diterima ini terus diperluaskan lagi kepada semua pelajar termasuk yang masih berada di bangku sekolah menengah dan rendah," katanya.

Bernama & Teganukita

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads