Isnin, 16 April 2012

13 di kijal - Google Blog Search

13 di kijal - Google Blog Search


RAKYAT MARHAEN: Ahmad Said Tidak <b>di</b> calun <b>di</b> DUN <b>Kijal</b> <b>...</b>

Posted: 27 Mar 2012 08:57 PM PDT

Oleh: mohdnoorawang

"Menteri Besat Terengganu Dato' Seri Ahmad Said atau nama manjanya Ahmad Zoo dikatak tidak dicalunkan di Dun Kijal PRU13. Ahmad Said mungkin "disingkir" dari bertanding kerusi DUN. Ramai orang bercakap dalam "kedai kopi dan wartawan kedai kopi Ahmad Said disingkir secara terhormat dari kerusi menteri besar PRU13.

Cakap cakap  politik Ahmad said bertanding atau ditawarkan kerusi Parlimen Kemaman PRU13. Apakah salah Ahmad Said semasa menjadi menteri besar Terengganu?. Untuk rekod Ahmad Said menjadi menteri besar Terengganu secara lantikan atau secara rampasan kuasa secara terhormat dari Idris Jusoh.


Jika benar apa yang diwarwarkan disekitar bandar Chukai dan Bandar Kuala Terengganu Ahmad Said hanya menjadi menteri besar hanya satu penggal sahaja. 
Namun bagi ahli politik atau sokongan politik bawahan mahukan Ahmad Said terutam kawsan Kemaman dan kawsan Dungun mahu melihat wajah Ahmad Said bertanding di Dun Kijal dan dinobatkan sebagai menteri besar Terengganu pad penggal PRU13 jika BN/UMNO menang dalam PRU13.
Persoalan yang diajukan kepada umum oleh penyokong setia dan kroni Ahmad said 'SANGGUPKAH AHAMD SAID TIDAK DICALUNKAN DI DUN KIJAL DAN TURUN DARI KERUSI MENTERI BESAR TERENGGANU?. KERANA OARNG KENAL AHMAD SAID JENIS SUKA LANGGAR PERATURAN DAN "PONGGOH" ATAU KERAS KEPALA. TIDAK MUNGKIN AHMAD SAID MEMBIARKAN DAN MERELAKAN.
Melainkan Ahmad Said bertanding di Parlimen Kemamn dan dijanjikan kerusi menteri penuh kabinet atau timbalan menteri pusat ( jika BN/UMNO menang PRU13).
Dan dikatakan Datuk Sabery Chik bakal bertanding kerusi DUN Kijal. Mungkin satu permainan politk ala UMNO untuk menjaga kroni masing masing kok.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads