Ahad, 28 Julai 2013

13 di pulau redang - Google Blog Search

13 di pulau redang - Google Blog Search


SEGALANYA DISINI: HARI 1 <b>DI PULAU REDANG</b>

Posted: 01 Jul 2013 06:15 AM PDT

Salam Sejahtera,
Arini aku nak sambung semula cerita perjalanan di hari pertama aku ke pulau redang,dah beberapa arini cam takde MOOD nak  sambung bercerita.Maklumlah penat bekerja kan..Nak menulis ni kena la ada MOOD dan IDEA yang membuak2..baru la cerita dapat ditulis dengan baik dan menarik..
ngantuk,letih,lesu,kekenyangan,kebosanan menunggu,hehehe

So,lepas kita orang isi perut dengan nasi lemak dan teh tarik yang terbaik kot di Stesen bas Kuala Terengganu..Baru lah pakcik Hussin drebar Van Redang Mutiara tu sampai..Dia call,katanya dia dah sampai..apalagi excited la kami ni semua..Jeng jeng jeng kami dah nak bertolak ke Jeti Merang..

Dah berjumpa ngan Pakcik Hussin,hehehe...Kami bersalaman dan berkenalan dengan ringkas sambil memasukkan beg pakaian kami ke bahagian belakang van nya..Dah lama menunggu?itu antara perbualan pakcik Husin dengan kami semua..Ngantuk ni pakcik,dalam ati aku.

Bila van bertolak ke Jeti Merang,seronok rasanya..Mengikut kata pakcik Husin jarak ke Merang lebih kurang 70km atau 45minit perjalanan..Namun hari subuh begini apa yang mamapu kami semua melihat keindahan Kuala Terengganu.

Namun dari pemikiran aku Bandar Kuala Terengganu lebih besar dari Bandar Seremban (tempat tinggal aku)..Maju jugak negeri ni..maklumlah aku pernah datang kesini 20 tahun yang lalu..Kini segalanya telah berubah dengan pantas.

Sepanjang perjalanan ke jeti Merang,Pakcik Husin menceritakan serba sedikit akan kisah pembangunan dan kemajuan negeri Terengganu pada kami semua..Best gak layan pakcik ni,ramah juga dia dengan kita orang semua..Tak la boring perjalanan yang memakan masa ni....

Tiada ulasan:

Catat Komen

ads