Sabtu, 29 Jun 2013

13 di pulau wan man - Google Blog Search

13 di pulau wan man - Google Blog Search


teganuku: Bina Masjid Dalam Air <b>Di Pulau</b> Duyong

Posted: 30 Apr 2013 01:22 PM PDT


Kerajaan Negeri akan membina sebuah masjid di dalam air yang penuh dengan ciri keunikan di Pulau Duyong bagi mengimbangi Masjid Kristal di Pulau Wan Man, tahun depan.

Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said berkata, peruntukan yang dimasukkan dalam perbelanjaan 2004 itu akan dilaksanakan bagi memenuhi keperluan rakyat sebaik sahaja penyusunan kembali kampung bercirikan tradisional itu.

"Gambaran dan lakaran telah kita siapkan dan ia akan dibina dengan ciri unik yang menempatkan masjid dalam air kerana kita ingin mengimbangi Masjid Kristal yang juga terletak berdekatan Pulau Duyong.

"Oleh itu, kita berharap rakyat Bukit Tunggal terus memberikan sokongan bagi memastikan kemenangan Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) kerana lebih banyak pembangunan akan dilaksanakan termasuk pembinaan 500 unit rumah serta lapan unit rumah kedai ," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita pada Program Lawatan Sehari Ke Parlimen Kuala Nerus di Pasar Bukit Tunggal, kelmarin.

Sementara itu, dalam kunjungan ke Pasar Bukit Tunggal itu, Ahmad meluangkan masa kira-kira satu jam beramah mesra dan minum pagi bersama peniaga serta penduduk setempat.

Turut mengiringi, isteri beliau, Toh Puan Seri Norliza Mahmud; calon BN Parlimen Kuala Nerus, Datuk Mohd Nasir Ibrahim Fikri dan calon BN Bukit Tunggal, Ismail Nik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads