Sabtu, 6 April 2013

13 di kijal - Google Blog Search

13 di kijal - Google Blog Search


T E G A N U K I TA: PGM Terengganu Master <b>di</b> Resort World <b>Kijal</b>

Posted: 24 Mar 2013 09:24 PM PDT

Oleh: Noraini Jusoh

Kerajaan negeri dengan kerjasama Persatuan Golf Terengganu akan menganjurkan kejohanan golf edisi kelapan 'PGM Terengganu Masters 2013' bertempat di lapangan Resort World Kijal (dahulu di kenali sebagai Awana Kijal Golf Beach & Spa Resort), Kemaman.

Kejohanan selama empat hari yang akan bermula 21 Ogos ini melibatkan penyertaan 148 peserta daripada 23 negara.

Sebanyak RM400,000 diperuntukan kerajaan negeri untuk kejohanan tersebut bagi memastikan ia berjalan lancar selain mendapat penajaan daripada jabatan dan agensi kerajaan serta badan-badan korporat.

Majlis pelancaran kejohanan yang bertaraf antarabangsa dan berprestij itu akan disempurnakan oleh Menteri Besar, Dato' Seri Haji Ahmad Said semasa Pertandingan Golf Pro-Am pada 20 April ini.

Pemenang utama bagi kejohanan 'PGM Terengganu Masters 2013' bakal menerima wang tunai RM35,000 di samping piala pusingan dan iringan.

Sasaran penganjuran kejohanan adalah untuk menjadikan sukan golf di Terengganu sebagai salah satu sukan rekreasi yang utama dan mampu menarik peserta dan pengunjung dari dalam dan luar negara.

Selain mempromosikan destinasi-destinasi pelancongan terkemuka di negeri ini terutamanya sempena Tahun Melawat Terengganu 2013, sekali gus menjana pertumbuhan ekonomi dan pembangunan pelancongan, kejohanan tersebut juga di harap dapat menarik minat golongan belia dan remaja menceburi sukan golf.

 

sk <b>kijal</b> kemaman: PERTANDINGAN NASYID <b>DI</b> SK SERI BANDI II

Posted: 20 Mar 2013 06:47 PM PDT


Sempena Karnival Perdidikan Islam Peringkat PKG Kemasek, SK Kijal turut sama menghantar kumpulan nasyid Soutul Iman, peserta hafazan lelaki dan perempuan serta peserta bercerita cerita dari Al-Quran... Alhamdulilah, berkat kesungguhan tenaga pengajar nasyid iaitu ustazah Norhayati Manaf, ustazah Ani Awang Salleh, ustazah Shuhaida Mohamad, ustazah Haslina Ibrahim, ustazah Asmariah Othman, Ustazah Zuraidah Nik@Ismail, Ustazah Tn Nuraznida Tn Ngah, ustazah Suriati Taib,ustazah Noraini Hassan, ustaz Zamzuri Mohd Amin dan Ustaz Mohamad Shukry Abdullah, SK Kijal mendapat Naib Johan dalam pertandingan nasyid peringkat PKG Kemasek 2013 yang diadakan di SK Seri Bandi 2 pada 20.3.2012, Rabu.

Kumpulan nasyid terdiri dari 10 orang murid tahun 5 dan 6 iaitu diketuai oleh Mohd aizuddin b Latif, Mohd Aniq Shahrudin, Mohd Izzat Fitri b Zulkaply, Saiful alif, Hassan Basri Mohd Nasir, Tn Mohd Khuzairi Hakim tn Mohd Azhar, Loqman Hakim  Roslan, Cw Anas CW Musa, Mohd Alif Hizwa dan Mohd Syafiq Hafizi.

Dua buah lagu yang dialunkan oleh kumpulan Soutul Iman iaitu Al-Quran Wasatiyyah Ummah dan Islam Addin.

* Vedio klip nasyid akan menyusur selepas ini.

Hanif Redland: Jalan-Jalan <b>Di</b> Awana <b>Kijal</b>

Posted: 19 Feb 2013 11:29 AM PST

Assalamulaikum & Selamat Malam
Lama juga rasanya ambo tak update blog ambo ni..hehe..malam ni ambo just nak share gamabr-gambar masa jalan-jalan kat Awana Kijal je..hehe..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads