Sabtu, 23 Mac 2013

13 di chukai - Google Blog Search

13 di chukai - Google Blog Search


Isteri YB Adun <b>Chukai</b> Diragut | Terengganu Today

Posted: 19 Feb 2013 04:47 PM PST

Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga. Dua peragut bersiri yang dipercayai turut terlibat dengan kes ragut beg tangan isteri Adun Chukai, Datuk Mohamed Awang Tera, akhirnya dicekup Jumaat lalu.

Dengan penangkapan itu, polis berjaya menyelesaikan 15 kes ragut di sekitar Kemaman.

Ketua Polis Daerah Kemaman, Superintendan Che Suza Che Hitam berkata, suspek pertama yang berusia 25 tahun ditangkap di sebuah rumah di Kampung Bukit Kuang kira-kira jam 9 malam.

Katanya, soal siasat ke atas lelaki itu membawa ke satu kawasan semak di Kampung Pengkalan Cicar, Bukit Kuang dan menjumpai beg hitam mengandungi buku akaun simpanan Tabung Haji atas nama isteri Adun Chukai, lesen memandu kelas D, kad pengenalan dan beberapa kad kredit.

"Kesemuanya atas nama yang sama (isteri Adun). Pada masa sama polis juga merampas sebuah motosikal jenis Yamaha SS yang dipercayai digunakan untuk tujuan ragut," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kemaman, di sini, semalam.

Menurutnya, susulan penahanan suspek pertama itu, sepasukan polis menyerbu sebuah lagi rumah di kampung sama dan berjaya menangkap seorang lagi suspek yang berusia 23 tahun.

Kata Che Suza, soal siasat terhadap suspek kedua membawa pasukan polis ke sebuah rumah di Kampung Perpindahan  Bukit Kuang.

"Polis juga jumpa jam tangan dalam lipatan kain di dalam rumah itu," katanya.

Dalam kes ragut pada 12 Februari lalu, isteri Adun itu kerugian wang tunai RM1,700 apabila diragut suspek ketika sedang minum bersama beberapa rakan kira-kira jam 5 petang di sebuah kedai di Kemaman.

Suspek melarikan diri dengan motosikal bersama seorang lelaki yang menunggu di luar.

-sinar harian

4 Beranak Rentung Bertembung Bas Ekspres <b>Di Chukai</b> - Terbakor

Posted: 23 Dec 2012 05:10 PM PST

"Sangat menyayat hati melihat keadaan semua mangsa yang rentung, termasuk hancur seluruh badan, malah ada sebahagian cebisan daging yang terbakar melekat dalam kereta," kata saksi kejadian empat beranak terkorban dalam kemalangan membabitkan sebuah kereta bertembung sebuah bas ekspres di Kilometer 126.5, Jalan Kuala Terengganu-Kuantan, berhadapan Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) Kemasik, awal pagi semalam. Takziah kepada keluarga mangsa yang terlibat.

4 Beranak Rentung Bertembung Bas Ekspres Di Chukai - Terbakor

Wan Mohd Faiz Wan Ahmad, 27, yang dalam perjalanan ke Kemaman berkata, sebaik tiba di tempat kejadian, dia bersama rakannya cuba menyelamatkan mangsa, namun tidak berupaya memandangkan api marak membakar kedua-dua kenderaan.

"Saya menghubungi bomba, tetapi tidak berani mendekati tempat kejadian kerana bimbang kedua-dua kenderaan itu meletup," katanya menganggap kemalangan itu paling ngeri yang pernah dilihatnya.

Dia yang ditemui di tempat kejadian berkata, selepas kebakaran dipadamkan keseluruhannya oleh anggota bomba, dia terkejut dan sedih apabila dimaklumkan empat beranak rentung dalam kenderaan itu.

Penumpang bas ekspres itu, Wan Mohd Al-Hakim Wan Yusoff, 27, berkata, dia sempat mendengar seorang penumpang dalam kereta yang terbakar itu menjerit meminta tolong sebelum mengetahui empat beranak rentung di dalamnya.

-Metro-

 

 Nak tahu teknik buat Ratusan USD percuma ?? klik sini!  

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Errah Najwa: Char Kuey Teow Sedap <b>di</b> Bandar <b>Chukai</b>, Kemaman

Posted: 08 Dec 2012 11:28 PM PST

Assalamualaikum

Kedai ni tak tahu lah dah berapa lama menapak dekat Chukai ni. Aku dah perasan lama dah cuma keinginan aku nak pergi sini tak pernah ada. Aku susah sikit kalau dah suka kedai tu, kedai tu jelah aku makan. Nak tukar tu tunggu aku jumpa kedai yang lagi sedap.

Balik tempoh hari, i dan family pergi pekena Char Kuey Teow. Plan awal nak makan steamboat, pergi-pergi kedai tutup. Lepas tu gerak lagi ke bandar nak pergi kedai nyamuk (Warung Nasi Lemak Mak Ani or Bawah Lembah namanya) yang femes amos di Chukai ni tapi malang sekali kedainya pun tutup jugak. Asal semua kedai aku nak pergi makan ni tutup haaa. Dahlah aku mengidam giler kat Mee Sup dia yang sedap pedas amat tu.
Entah camana jalan lagi depan singgahlah kedai Char Kuey Teow ni, dekat simpang nak masuk Mak Chili sederet dengan Klinik Wan Maihan kalau tak silap.

Sejak sebulan belakangan ni, aku buang tebiat hari-hari mau pekena sirap ais. No more Milo ais, Neslo Ais, Teh Ais dalam kamus hidup aku sejak sebulan ni. Tak tau kenapa maybe sirap dapat hilangkan dahaga kot. Aku ni hari-hari kuat minum air, so salah satu air yang tak muak ialah Sirap Ais. Nikmat yer nak nak time tu tengah haus amat.
Ok, berbalik pada menu utama. Dah nama kedai ni, Restoran Char Kuey Teow ko jangan mimpi lah nak order nasi goreng lauk tomyam ke apa-apa lah. Yang ada only Char Kuey Teow. That's it.! Tuh abang-abang ni nak siapkan order kami.
Char Kuey Teow ni kan buat satu-satu. So, nak siap nya tunggu turn lah yer. Mari kita isi masa senggang dengan berpoyo-poyo depan camera handphone cikaro.
Ini Char Kuey Teow Kerang sahaja-sahaja. Memula sampai ingat yang aku lah ni. Aku nak pegang dah sudu tu, sekali pelayan dia cakap maaf silap. Rupanya meja lain. Diambilnya balik. Tapi sempat jugak aku snap sekeping even blur. 
Sampai jugak akhirnya. Memang sedap. Sampai sekarang aku boleh rasa kesedapannya. Lagi pulak tengok gambar ni, bekeroncong perut aku. Udang dia tok sah cakap lah, banyak ok. Kerang dia plak besar-besar. Tak kedekut bahan-bahan cuma aku tak tahu lah pulak harganya berapa. Lupa nak tanya abah.
Mau lagi...............!!!!!!!!!!Balik kampung nanti pasti terjah lagi.
Abah. Radix dan segala mak nenek 3 in 1 dan seumpama dengannya tak boleh dipisahkan. Padahal dekat rumah dah berlambak pergi kedai pun itu jugak yang dipesan. Najwa pulak pesen tak makan makanan yang pelik. Pelik hape pun aku tak tau. 
Lagi sekali. Bila aku nak makan niha.
Adik bujang gue yang masih di bawah umur. Haha, baru 18 nih. Kerja pun dah good, gaji pun ada good cuma mood bergambar dia ni bila nak good nih. Dia pantang betul aku snap gambar dia time makan.
Budak Najwa yang tahu makan Nasi Ayam je kerjanya. Manala nak makan kuey teow segala ni. Jadi, terpaksalah order burger ayam 2. Lagi satu untuk adik i lagi sorang. Kalau kuat makan itulah orangnya. Cehh, sedap je aku mengata orang, diri sendiri tak sedar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads