Ahad, 3 Februari 2013

13 di marang - Google Blog Search

13 di marang - Google Blog Search


Manjung Mari: Anwar cabar Najib bertanding <b>di Marang</b>, sedangkan <b>...</b>

Posted: 06 Nov 2012 11:34 PM PST

Kalau dari segi ketahanan mental dan perasaan, apa yang ada pada diri batang tubuh bakal Perdana Menteri Malaysia ke 7 ,  tidak aku nafikan, bagaimana beliau mampu dapat menahan dari segala macam fitnah yang tak perlu aku paparkan semula, sabar menempuhi kehidupan dalam penjara di Sungai Buluh,, semuanya itu belum tentu ada pada semua pemimpin lain.
Namun dari segi keberanian lain Anwar sebenarnya penakut...  


Anwar hanya berani mencabar Najib untuk bertanding di Marang, namun apakah ia berani menawarkan diri bertanding di Pekan sama seperti TG Haji Hadi Presiden PAS.. 


Anwar mula menceburi politik tahun 1982, waktu itu aku baru sahaja habis dari rekrut TLDM, memenangi kerusi Permatang Pauh mengalahkan calon PAS Allahyarham Zabidi Ali. 

Sepatutnya Anwar ditawarkan bertanding dalam parti PAS, tetapi kononnya ia nak mengislamkan UMNO waktu itu,, jadi masuklah UMNO,, namun apa yang ia dapat,, apa yang aku nampak dia hanya dapatnya  perangai UMNO yang masih belum boleh dibuang,, sama-sama penakut macam Najib juga... begitu juga dengan kroni dan banyak lagi samanya seperti UMNO.

Tak perlu aku nak korek kisah lama 1982 tu banyak-banyak, ,, OK Kita ambik kisah tahun 2008 selepas Anwar dibebaskan dari penjara dah boleh bertanding semula,,, ada dua kerusi PKR yang aku dengar Anwar nak bertanding iaitu Bandar Tun Razak dan Kulim Bandar Baru,,, apakah Anwar tak berani di dua kerusi tersebut dan Anwar hanya berani di kerusi Permatang Pauh., wallahhuaklam..

Jadi tak payahlah nak cabar Najib,, renungi diri sendiri dahulu,, lebih kurang juga,,, janganla terlebih sangat sembang politik,,, 

Tahniah kepada Naib Presiden PAS, YB Salehudin Ayub, yang betui-betui anak jantan,, berani balik ke negeri sendiri walaupun nak harap kemenangan masih belum tentu lagi, kerana Johor masih lagi lubuk UMNO,, 

Kesimpulannya, buat pemimpin-pemimpin kanan parti PAS atau pun juga pemimpin melayu PKR  janganlah duk nak cari kerusi yang boleh beri kemenangan sahaja,,, belum bertanding belum tentu anda akan merasa kemenangan, anda hanya boleh merancang,, pengundi akan menilai nak undi siapa namun keputusan nya Allah sahaja menentukannya,

Buktikan dahulu keiklasan anda nak jadi pemimpin, Insyaallah, kemenangan akan berada di pihak anda...yakinlah..,  , 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads