Khamis, 3 Januari 2013

13 di gong kedak - Google Blog Search

13 di gong kedak - Google Blog Search


Syazwan Che Deraman

Posted: 28 Oct 2011 11:51 PM PDT

Entah, untuk entry kali ni, tak tahu nak letak tajuk apa, niat di hati nak je letak tajuk random, tapi 2 hari lepas dah guna tajuk tu, apa kata try letak nama sendiri, agak agak nama yang bermaksud Haruman Kasturi ni boleh dikomersialkan tak?..ehh, poyo je, tapi hang jangan main-main, nama aku ni di ranking ke dua google search selepas Syazwan Zulkifly Juvana, bos jahat sentiasa berada di number satu, number dua, mestila yang bertambak baik, ye dak?..ahakss!..by the way, segan plak aku bila buat entry Touha tu, nanti ada yang cakap, Alaaa, nak show off awek leteww, ehh, mana ada, guwa rindu la.tak geli kan?...By the way ( by the way lagi ) plan hari ni nak bertentang mata, ( ececececeh ayat, bertentang mata giteww ), tapi orang rumah tak sihat, sempat sembang sembang ngan mak dia je. Anyway, tengah hari ni bertambah sihat, Alhamdulillah..aku ada belikan buah dan kerepek kesukaan dia..dia suka!.
Hari ni dah nak balik crew resident, adeehh, malasnya nak tinggalkan rumah. Untuk sortie esok, aku tak pasti lagi sama ada aku fly ke tak, aku nak fly!..sekarang ni monsoon nak datang, cuaca sekarang dah tak menentu, bila pagi je, hujan, sebelah petang mendung, kadang kadang panas, pastu tetiba je hujan, macam hari tu, masa nak start airraft, panas je, bila dah start, tetiba je hujan lebat, terpaksa shut down engine..
Total flying hours aku sekarang ni, 135 jam, lagi sepuluh jam nak habiskan single engine, menjadikan total 145jam..10 jam?..lagi 2 minggu tu, kalau pecut, seminggu dah boleh habiskan, tapi makin dekat nak habis, makin risau dengan test, aku jeles dengan kawan aku, dorang test ngan instructor yang  baik, tak pressure sangat, tapi aku ni, berkemungkinan test dengan instrutor yang paling garang..adeehhh, malasnya, risau pun ada..Harap semuanya akan ok la kan?..Lepas dah habiskan single engine, aku akan proceed with simulator training, total hours untuk simulator is 30 hours, menjadikan total 175hours, lagi 25 jam untuk twin engine, insyaAllah, awal tahun depan, atau paling lewat, March tahun depan, akan habiskan total 200 jam..Aku harap sangat tahun depan aku dah dapat kerja..
By the way, tadi kan, ada Sukhoi training, tak silap aku, mereka performing Pogachev Cobra dan Barrel Roll, perhhh, mantap gila dorang ni, macam mana la dengan G force yang dorang rasa, mesti kuat kan?..Anyway, aku tak da sangat idea nak taip entry ni, tapi tetiba jadi panjang je entry, tangan aku ni, gatal sangat, orang cakap, kalo gatal tangan kanan, nak dapat duit, kalo gatal tangan kiri, nak dapat penampor, tapi aku ni, dua dua tangan gatal, yang pastinya, bila nak balik crew resident, abah aku nak bagi duit nanti, tapi sape plak yang nak bagi penampor ni..jangan!!.

rumoh ambo di area Gong Kedak, ado ore Gong Kedak tak sini?.
Have a good day.
Assalamualaikum.
.

Syazwan Che Deraman: Kenapa Kau Tak Update Blog ? ? : <b>Gong</b> <b>...</b>

Posted: 25 Jun 2011 04:12 AM PDT



Di dalam kokpit CN-235.
Apa yang tetamu kena buat bila datang
, cium bontot Sukhoi



Tak ada sape boleh kacau aku!!..
aku ada guard dan dayang-dayang yang cantik ;).
hehehe..


Aermerchhi, to train fighter pilot ;)

Kami suka Sukhoi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads