Jumaat, 9 November 2012

13 di hulu terengganu - Google Blog Search

13 di hulu terengganu - Google Blog Search


LIVE TELECAST! Merdeka Rakyat From <b>Kuala Terengganu</b>! (in Malay)

Posted: 09 Nov 2012 04:47 AM PST



Setelah semalam, Jelajah Merdeka Rakyat berada di dua kawasan parlimen di Wilayah Persekutuan, malam ini Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim dijangka sekali lagi akan menyampaikan ceramah bersama beberapa pimpinan Pakatan Rakyat di peringkat persekutuan dan negeri.
Anwar yang dikejutkan dengan insiden sebelum solat Jumaat tadi di Masjid Sultan Mizan, Kerteh, Terengganu oleh 25 ahli Perkasa yang berdemonstrasi di hadapan masjid konon membantah kehadirannya tidak menghadapi masalah meneruskan perjalanannya menuju ibu negeri Kuala Terengganu.
Setibanya di Dataran Syahbandar, ribuan penduduk setempat sekitar Ladang yang sudah mendapat maklumat kehadiran rombongan bas dua tingkat itu terus mengerumuni sekitar kawasan tersebut sambil tidak melepaskan peluang bergambar kenangan bersama bas yang sangat digeruni Umno hingga dipecahkan cermin hadapan di Kota Bharu dan disimbah cat merah di lokasi yang sama.
Sebelah malamnya, Anwar kini baru selesai menyampaikan tazkirah Maghrib di surau Ladang Sekolah di sini dan selepas menunaikan solat Isya', rombongan tersebut akan bergerak ke tapak ceramah pertama di Kampung Kubang Palas, Kuala Telemong dalam parlimen Hulu Terengganu.
Manakala untuk ceramah kedua di Tapak Pasar Teluk Ketapang, Seberang Takir, Anwar dijangka berceramah bersama Setiausaha Agung KEADILAN, Saifuddin Nasution Ismail, Pengerusi Majlis Pimpnan KEADILAN negeri yang juga ahli parlimen Indera Mahkota, Azan Ismail, Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli, Pengerusi Dewan Himpunan PAS Pusat, Ng Chai Heng dan ADUN Bukit Tunggal, Alias Abdul Razak.
Sebagai bonus, saksikan antara paparan menarik semasa sambutan Jelajah Merdeka Rakyat petang tadi di Dataran Syahbandar, Kuala Terengganu.
Untuk mengikuti siaran langsung ceramah ini sila klik pada pautan di bawah dan selamat menonton!

source : Jalan Pulang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads