Sabtu, 11 Ogos 2012

13 di jabor - Google Blog Search

13 di jabor - Google Blog Search


walk on wings, tread in air: Terengganu oready :)

Posted: 09 Aug 2012 08:29 PM PDT

Aku dah ada kat Terengganu now :)

Pukul 9.30pm baru nak gerak balik.
Biasa la kan En Wan ni.
Kemain semangat nak balik. Seminggu sebelum balik dah ye ye pesan aku set appointment dengan mana-mana customer kat UMT, pesan suruh siapkan baju-baju, mintak aku plan nak jumpa customer hari apa segala. Tapi semangat kat mulut je la. Sudahnya dia yang tak bersiap-siap lagi.

Aku dah sound awal-awal aku taknak drive.
Aku nak jadi kelindan saje.
Taknak jadi driver.

Sebab serik asal balik Tganu je sepanjang-panjang LPT aku yang kena drive, dia sedap mengeroh.
Padahal nak balik kampung dia ni.

Oh yes!
Aku memang berkira bab ni.
Sebabnya, aku dah cakap kat dia, kalau mengantuk, kalau penat, kita balik besok je.
Ohhhhhhh taknakkkkkkkkkkkkkkk.
Macamkan rumah mak boleh runtuh kalau dia tak sampai jugak malam semalam.
Mati-mati nak balik semalam jugak.
"Takpe. Takpe. Abang drive. Di tido je kat sebelah"

Elok je keluar dari Putra Heights, belum sempat masuk NKVE dan menguap-menguap sampai nak rabak mulut. Pastu jeling-jeling aku. Aku wat dekkkkkkkkkkkkk je. Agaknya tengok aku takde respon, gi tepuk-tepuk peha aku pulak "Di...ooo..Di".

Ni la yang aku malas ni.
Kang kalau aku tengking percuma je pahala puasa aku.
So terpaksa la aku offer diri "Yelah, nanti kat Karak sampai Jabor Di drive"

Terosssssssssss sengih.

Aku ingatkan dia tido kat sebelah ni takat tido-tido ayam sabit nak lelapkan mata je.
Sekali siap mengigau bagai!
Terbahak-bahak bibik aku first time nampak Mister dia bersilat kat depan.

Pastu tengah-tengah drive, ada sms masuk.
Dari customer aku kat USM.

Dr ni nak very urgent quotation.
So aku cakap la aku akan siapkan esok sebab aku tengah on the way to Tganu.
Sambil-sambil tu aku tanya if barang aku pos semalam dah sampai ke belum.

Pastu dia reply "Batang apa? Awak bagi batang buruk ke?"

Aku macam apa yang batang? Batang buruk apa?

Bila aku check balik sms aku rupanya aku type "BATANG DR DAH SAMPAI?"

Puiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.

Dah la Dr ni lelaki. Seb baik Dr ni jenis takde pikir ke lain. Gamaknya dah nak raya, dia terpikir kuih raya je kot. Kalau aku dapat sms macam tu dah lama aku buat report polis. Apa ni batang batang???

Masa tu aku rasa nak tikam diri sendiri berkali-kali.
Malu sialllllllllllllllllll. Dah la lepas raya aku nak naik USM balik.
Apesal la huruf R and T ni sebelah-menyebelah????

Moral of the story : Jangan bersms sewaktu memandu.


Semalam aku terima pakej ni dari reader Azlina Zainal Abidin.

Thank you so much.

Memula aku pelik gak macamana dia boleh tau address aku ni?
Aku memang payah sikit nak bagitau orang address aku.
Bila retrieve balik nama ni kat database (wahh database kauu) rupanya customer Ephyra.
No wonder ada address aku.

Thank you dear :)

Macam tau-tau je aku suka makan biskut siput ni.
Tapi yang dia bagi ni yang pedas punya.
And also the bahulu gulung.
Surprise gila aku nampak the bahulu gulung.
Sebab so far, kalau nak jumpa bahulu gulung memang hanya akan jumpa kat kampung Pak Aji.
Seluruh rumah kat Kampung Sarang Buaya tu semuanya hidang bahulu gulung time raya sampaikan aku terfikir bahulu gulung ni makanan rasmi orang Jawa ke hapa?

Ni another satisfied customer of Ephyra.

Budak ni dari sejak aku promote Ephyra lagi dia dah beranikan diri beli sekotak.

Pastu tak salah aku dia terus beli 3 kotak 3 kotak.

Rasanya ni dah kali kelima kot dia beli 3 kotak sekaligus.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

LAST DAY TODAY, CUT OFF 11.59PM


7 laluan maut <b>di</b> Terengganu dipantau | boyzonne-hijaurimba

Posted: 09 Aug 2012 12:17 PM PDT


KUALA TERENGGANU - Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Terengganu akan mengerahkan 100 pegawai dan anggotanya di seluruh negeri bagi memantau tujuh laluan maut bermula 12 sehingga 26 Ogos ini.
Pengarahnya, Abdul Rahman Emang Anyie berkata, pemantauan itu dilakukan dalam Operasi Penguatkuasaan sempena Hari Raya Aidilfitri 2012.
Menurutnya, laluan maut yang dikenal pasti ialah
KM126, Jalan Kuala Terengganu- Kuantan di Kemasek; KM75, Jalan Jerangau-Jabor di Bukit Besi; KM45, Jalan Kuala Terengganu-Bukit Besi di Kampung Tok Dor dan KM68.9, Jalan Kuala Terengganu-Kuantan di Rantau Abang.
Laluan maut lain yang dikenal pasti ialah KM3, Jalan Kuala Berang-Tanggol di Kampung Langgar; KM26.5, Kampung Wakaf Tapai di Jalan Kuala Terengganu-Kuala Berang dan KM 48, Jalan Kuala Terengganu-Kota Bharu di Sungai Ikan.
"Kita akan tempatkan anggota kita di kawasan itu bagi memastikan orang ramai lebih berhati-hati dan beringat kerana ia memang dikenal sebagai kawasan yang kerap berlaku kemalangan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads