Selasa, 2 Ogos 2011

13 di ketengah jaya - Google Blog Search

13 di ketengah jaya - Google Blog Search


My Nikon D7000 photography: Bukit sejuk waterfall

Posted: 24 Jul 2011 09:13 AM PDT

Ha... ni dia.Petang semalam,aku dan member aku azman pergi ke bukit sejuk.Satu tempat yg aku rasa jarang dikunjungi oleh orang awam.Tempat ni terletak di ketengah jaya.Lebih kurang dalam 30km dari bandar paka.Sebelum ni,tak tahu langsung yang tempat ni ada air terjun.Dulu,byk kisah seram yang aku dengar di kawasan ni.Percaya atau tidak,tempat ni kalau kita drive kereta atau motor,pastinya hawa dingin dan kesejukan terasa.Itu dulu la.sekarang ni dah kurang.Tujuan sebenar aku pergi tempat ni adalah untuk mencari batu yang berbentuk manusia bertapa dan sebuah gua seperti apa yang diceritakan oleh kawan aku tu.Tapi,bukan senang nak jumpa sebab ianya muncul secara kebetulan.Mungkin orang yang tersesat boleh jumpa kot.Dengar cerita dari kawan aku tu,ayahnya pernah terjumpa batu dan gua tu.
Apa2 pun aku rasa berpuashati sebab berpeluang masuk ke tempat ni walaupun terpaksa meredah hutan dan mendaki batu batu yang licin.Alhamdulillah,di bawah ni ada beberapa keping foto air terjun yang sempat aku shot untuk koleksi aku.


Air terjun tingkat 3.Tempat yang tak ada kesan kedatangan orang.Seram sejuk rasa tempat ni.


Air terjun tingkat pertama.Nampak ada kesan2 orang datang bermandi manda.


kawan aku Azman.Sempat lagi bermain mesej dengan aweknya.


Cuba bayang kan kalau aku terjatuh.Bukan setakat kamera aku hancur,denganaku2 sekali bungkus.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads