Jumaat, 6 Julai 2012

13 di pulau wan man - Google Blog Search

13 di pulau wan man - Google Blog Search


PaRiPaRiSaKirAStory: <b>pulau wan man</b> pun jadi :)

Posted: 04 May 2012 03:04 AM PDT

Assalamualaikum.

Berdirinya saya di sini adalah untuk,,,,, eh eh eh silap. ini bukan sesi berpidato lah. kihkihkih. terasa lama betol tak update ini belog. biasalah. kemalasan melanda diri. heeeeeeeee :). oke. actually ini sebenarnya entry bergambar. gambar dah separa layu dah. dah di taken 30hb April 2012 hari tu dah. actually itu sebenarnya tarikh genap sebulan last aku & dia dating. opppssssss DIA ? heeeeeeeeeeeee :')

Oke. Actually, plan sebenar aku pergi kuala Terengganu sebab nak pergi kenduri kahwin abang angkat aku. Pastu bila kawan aku tahu aku pergi terengganu, dia pulak sibuk ajak aku berjimba jimba dekat sana. lepas je kenduri aku terus mari sini. siap bawak pakaian bagai. oke, maka dengan ini, silalah tatap mata saya. opssss salah lagi. silalah tatap gambar gambar kami ini.. enjoy the show. heeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :)

Nahhhhhh. ini posing posing dari aku sendiri. dekat MASJID KRISTAL. actually ni baru kali ketiga aku datang sini. padahal aku orang terengganu je pun ..... ecececece baju pink tu. nampak semacam gugirl tak. kihkihkih. semua gambar kat bawah ni di taken by note aku. entah camne lah tetibe hari tu nikon aku buat perangai. menci betol aku ! nasib ler ada note tuh. penyelamat keadaan. kalo tak sesia je aku nak bergambar. thanks note ku. ilebiusomuch :D


13 di jabor - Google Blog Search

13 di jabor - Google Blog Search


雅姆华小 SJKC <b>JABOR</b>: Temasya Sukan SJKC SKM KEMAMAN

Posted: 06 Jul 2012 08:55 AM PDT

Setiap 2 SJKC gred SKM di daerah Kemaman akan bergilir-gilir mengadakan temasya sukan. Tujuan utama kami mengadakan sukan adalah seruan dasar 1M1S, temasya sukan ini memberi peluang kepada semua murid ketiga-tiga sekolah untuk melibatkan diri dalam kegiatan sukan.

Temasya kali ini disertai oleh seramai 188 murid yang terdiri daripada bangsa Cina, Melayu, India dan Siam. Pegawai temasya ini terdiri daripada semua guru ketiga-tiga sekolah dan dibantu oleh PIBG dan JK Lembaga Pengurus Sekolah.

Temasya ini dimulakan dengan perbarisan masuk para peserta diikuti dengan bacaan ikrar pada pukul 4 petang. Perasmian disempurnakan oleh pengerusi PIBG SJKC Lok Khoon Encik Lee Siew Choy. Dapat dilihat dari gambar, kesemua murid memakai baju t yang sama. Semua baju ini ditaja oleh P. OSJ SDN BHD yang beroperasidi Chukai.

Disebabkan kawasan padang yang terhad, acara yang dipertandingkan telah diubahsuai. Antaranya ialah lari 80m, lari ulang alik 80m dan lari berganti-ganti. Pelbagai telematch juga dipertandingkan, antaranya ialah berjalan denan menggunakan tempurung, lompat sebelah kaki dan sebagainya.

Sukan diakhiri dengan pertunjukkan Diabolo oleh murid SJKC Kuala Kemaman dan ucapan penutupan oleh pengerusi Lembaga Pengurus Sekolah SJKC Kuala Kemaman Encik Tan Ying Siang. Dalam ucapan beliau, masalah yang paling ketara di SKM SJKC adalah enrolmen murid. Beliau juga menyeru ibubapa untuk menitikberatkan aktiviti sukan selain daripada pembelajaran anak-anak.

Atlet Sukma Terlibat Nahas | BERITA TERBARU!

Posted: 01 Jul 2012 07:45 PM PDT

Bahagian hadapan bas SUK terperosok masuk ke dalam parit kecil di tepi jalan.

KEMAMAN – Seramai 20 pemain hoki Terengganu yang dalam perjalanan ke Kuantan untuk mengadakan latihan sebagai persediaan menghadapi Sukan Malaysia (Sukma) ke-15 di Pahang, berdepan detik cemas apabila bas Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Terengganu (SUK) yang dinaiki mereka terlibat dalam kemalangan.

Kejadian berlaku di Kilometer 166 Jalan Jerangau–Jabor, berhadapan Pejabat Felcra Sungai Pergam, Air Putih, petang semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 1.30 petang itu, bas yang dinaiki kesemua atlet lelaki itu berlanggar dengan sebuah kereta Proton Perdana, mengakibatkan pemandu kereta berumur 34 tahun yang dalam perjalanan dari arah Kuantan ke Kuala Terengganu mengalami kecederaan dan patah kaki kanan.

Bagaimanapun, kesemua atlet dan pemandu bas berkenaan tidak mengalami sebarang kecederaan dan selamat keluar dari bas. Isteri pemandu kereta terbabit yang berusia 25 tahun dan duduk di kerusi penumpang hadapan juga tidak mengalami sebarang kecederaan walaupun kereta yang dinaiki mereka remuk teruk di bahagian hadapan.

Sinar Harian difahamkan, kejadian dipercayai berlaku apabila kereta terbabit cuba mengelak dua kenderaan dari arah bertentangan yang memotong dua bas di hadapan. Ia menyebabkan bas itu terbabas masuk ke dalam parit hingga cermin hadapannya tercabut.

Dalam kejadian itu, bas yang membawa atlet hoki lelaki itu sedang berkonvoi bersama sebuah lagi bas SUK yang membawa atlet hoki wanita yang berada di belakang.

Ketua Polis Daerah Kemaman, Superintendan Che Suza Che Hitam yang mengesahkan kejadian itu berkata, pemandu kereta yang cedera dikejarkan ke Hospital Tuanku Ampuan Afzan (HTAA), Kuantan untuk rawatan lanjut.

About The Author

Pemberita Blog merupakan penulis blog 2dayblogger.com. Berkerja 24/7 untuk mencari berita-berita terbaru dan menarik untuk dikongsikan bersama-sama para pembaca. Terima kasih kerana sudi membaca berita-berita yang di post di blog 2dayblogger.com ini.

13 di pulau bidong - Google Blog Search

13 di pulau bidong - Google Blog Search


Nelayan Terkejut Temui Tengkorak Manusia <b>Di Pulau Bidong</b> <b>...</b>

Posted: 06 Jul 2012 05:18 AM PDT

KUALA TERENGGANU, 5 Julai (Bernama)– Dua orang nelayan yang sedang mencari rotan atas bukit di Pulau Bidong, Setiu terkejut bila menemui tengkorak manusia di kawasan peninggalan pelarian Vietnam, pagi Selasa lepas.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri ACP K.Manoharan berkata, dua sahabat yang berusia 36 dan 37 tahun itu segera memaklumkan perkara berkenaan kepada pegawai Stesen Penyelidikan Pulau Bidong Universiti Malaysia Terengganu (UMT) yang ketika itu sedang melakukan aktiviti di tapak berkenaan.

Bercakap kepada pemberita di pejabatnya di sini pada Khamis, Manoharan berkata tengkorak itu ditemui berhampiran kubur kem pelarian Vietnam; bagaimanapun pihaknya gagal menemui cebisan rangka yang lain.

Siasatan awal mendapati tengkorak itu milik seorang lelaki berusia sekitar 18 tahun.

"Hasil pemeriksaan terhadap tengkorak itu tidak mendapati apa-apa kesan seperti cedera, tembakan atau sebagainya namun kita telah menghantar tengkorak tersebut ke Unit Ontologi Hospital Kuantan.

– BERNAMA

13 di dungun - Google Blog Search

13 di dungun - Google Blog Search


kedai-cupcakes: Pizza Azizi..tenkiu...pizza terakhir <b>di Dungun</b>

Posted: 07 Jun 2012 12:00 AM PDT

Pick Up Point

Day & Time: Saturday & Sunday

Pick Up Point: ZCE Base or Petronas Taman Rakan (refer maps)

Day & Time : Monday to Friday

Pick Up Point : Area Persiaran Sultan Salahuddin (JPS, JKR, Perhutanan & Peladang) & Bank Rakyat Jalan Tangsi dan berhampiran Stesen Komuter Bank Negara

# untuk pick up point selain kawasan di atas, boleh discuss dulu dgn pihak pengurusan ZCE

PAYMENT METHOD

*Tempahan hendaklah dibuat sekurang-kurangnya 3 hari lebih awal dari tarikh pick-up

*Pelanggan digalakkan datang pick-up sendiri. Walau bagaimanapun jika memerlukan penghantaran di buat caj tambahan akan dikenakan mengikut jarak perjalanan dan tempat.

*Setiap tempahan yang melebihi RM50 hendaklah disertakan 50% deposit. Bayaran penuh boleh dibuat semasa pick-up. Sebarang tempahan yang tidak disertakan pembayaran deposit tidak akan dilayan.

*Pembayaran Deposit boleh di buat seperti berikut:

13 di kuala berang - Google Blog Search

13 di kuala berang - Google Blog Search


Now It&#39;s JAKIM Turn « Din Merican: the Malaysian DJ Blogger

Posted: 06 Jul 2012 01:15 AM PDT

July 6, 2012

Now JAKIM's Turn: Mulling over Banning Book launched by Prime Minister Najib?

by Zulaikha Zulkifli@www.malaysiakini.com

A novel launched by the Prime Minister last Tuesday might be banned for purportedly spreading Shiite teachings.

NONEThis was confirmed by Islamic Development Department (JAKIM) Deputy Director for planning and research Mohd Aizam Masod, who said the department was now deliberating on the novel Perempuan Nan Bercinta by prominent novelist Faisal Tehrani.

"Yes there are (discussions)… There have been complaints and JAKIMis in the process of taking action. Just wait two or three days more," he said when contacted yesterday.

According to literary activist and writer Uthaya Sankar SB, speculation of the likely banning arose on June 6 when a JAKIM officer urged the public to lodge police reports against the book during a forum by the Ulama Association of Malaysia (PUM).

When contacted, Faisal said that he is certain that his novel will have a "longer life" considering that the premier himself had recently said that writers should be free to produce their work.

NONE"The PM even referred to (Islamic modernist) Syed Jamaluddin el Afghani's vision as a benchmark before he launched Perempuan Nan Bercinta," he said of the the launch, along with 29 other books in Putrajaya.

For now, Faisal (left), who is a lecturer at Universiti Kebangsaan Malaysia, said he will continue to write and conduct academic research.

He is due to hold a press conference tomorrow to announce his entry as an honorary member to Kavyan, a literary group for Indian writers writing in Bahasa Malaysia headed by Uthaya.

Controversial writer

If the ban is imposed, it will be the second book by the author, whose real name is Mohd Faizal Musa, to be banned in less than a year. His book Sebongkah Batu di Kuala Berang was banned by JAKIM last December, while he had faced difficulties over a screenplay which he wrote for a made-for-television production earlier this year.

The film, directed by well-known actress and director Erma Fatima, was eventually approved and screened on February 4. The Anugerah Seni Negara's contract for the serial novel Ketupat Cinta, published by Malay daily Harian Metro, was also terminated in June 2008 after strong protests by then-Perlis mufti Asri Zainul Abidin.

The novel Perempuan Nan Bercinta is about a feminist who becomes inspired by a Professor to follow the example of the Prophet Muhammad's daughter Fatimah Az-Zahra, but the professor is later persecuted by religious authorities.

Fatimah is highly venerated by Shiites and is considered "the Mother of the Imams". She was married to Ali, whom the Shiites believe was chosen by the Prophet as the latter's successor.

The book hits the market this week and retails for RM35.

13 di chukai - Google Blog Search

13 di chukai - Google Blog Search


Aishah Akan Ucapkan Selamat Tingal kepada Umno <b>di Chukai</b>

Posted: 19 May 2012 07:14 PM PDT

http://www.buletinonline.net/images/stories/berita57/nik%20aziz%20030.JPG

(Buletin Online) - Wan Aishah binti Wan Ariffin atau lebih dikenali sebagai Aishah, merupakan penyanyi yang terkenal dengan lagu 'mana janji manismu', berasal dari Negeri Sembilan dan pernah menganggotai kumpulan Fan Club dari New Zealand. Menurut Penolong Setiausaha PAS Terengganu Haji Hanafiah Mat, Aishah akan bersama-sama ribuan warga Chukai dan Kemaman mengucapkan selamat  tinggal kepada Umno dalam Himpunan Selamat Tinggal Umno yang akan diadakan pada 23 hingga 25 Mei ini.


Katanya, Aishah akan bersama sembilan pemidato lain akan menghangatkan Himpunan tersebut yang merupakan kemuncak selepas siri himpunan, Himpunan PAS Ganti Umno dan Himpunan Tolak Umno.

"Aisyah akan hadir dan menyampaikan ucapan selamat tinggal kepada Umno dalam Himpunan Tolak Umno yang akan diadaan selama tiga hari tiga malam di Dataran Tok Guru,

"selain Aisyah, lapan lagi pemidato lain akan menghangatkan Himpunan,"ujarnya ketika ditemui selepas Majlis Ceramah isu Semasa di Kampung Gong Limau, dekat sini Jumaat 18 Mei.

Menurutnya para pemidato adalah terdiri dari pemimpin kanan Pakatan Rakyat termasuk Naib Presiden PAS Salahuddin Ayob, Pengarah Pilihanraya Dr Mohd Hatta Ramli, Ketua Pemuda DAP Yb Anthony Loke Siew Fok dan Pengarah Strategik PKR Rafizi Ramli.

Haji Hanafiah yang juga Pegarah Majlis Tindakan DUN Chukai berkata, Aisyah adalah yang paling tepat bagi mengucapkan selamat tinggal kepada Umno kerana beliau baru menyerahkan borang keahlian menjadi ahli PAS pada 14 Mei lalu.

[Gambar kiri - Aisyah menyerahkan borang keahliannya kepada Mursyidul Am PAS Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat dalam satu majlis di KUIZM 14 Mei lalu]

Sebelum itu, dalam ceramahnya, Haji Hanafiah mengutuk tindakan seorang Ustaz 'pembodek' Perdana Menteri yang sanggup membuat kenyataan hanya Najib sahaja yang mengetahui dan Allah juga tidak tahu tarikh pilihanraya umum ke-13.

Beliau juga berkata Umno sudah gila apabila kelab veteran tentera yang menyokong Umno melakukan senaman 'tungging' punggung dihadapan rumah Pengerusi Bersih, S Ambiga.

"Apabila veteran tentera hampir 15 orang berada dihadapan rumah Ambiga 'tungging jubor tahik' (melakukan) satu senaman tungging jubor tahik, gila tak gila Umno saudara saudari sekelian, tak boleh nak bua pada dah (dengan Umno ini) buat senaman 'kepala bapak',

"kita hidup lama dah (sebelum ini) tak berbunyi (tak penah ada) senama tungging punggung,"tegasnya.

Manakala sebelah petang, Jumaat 18 Mei, Majis Tindakan DUN Chukai turut menganjurkan program motivasi secara santai di tepi pantai bersama Timbalan pesuruhjaya PAS Paha Ustaz Mohd yusof Embong dan bekas selebriti Catriona Ross. 


13 di bukit besi - Google Blog Search

13 di bukit besi - Google Blog Search


Turbineman&#39;s Log: Old Train of <b>Bukit Besi</b>

Posted: 02 Jun 2012 10:42 PM PDT

The old passenger train of the Bukit Besi Mines on permanant display at Terengganu Museum
 is probably the last one to have run on the track from Bukit Besi to Dungun in 1970
when the mines last run by EMMCO(Eastern Mining & Metal Company Ltd) closed down
after being in operations for more than 40 years.



It's beautiful Hitachi red emblem is proudly displayed there.
 The roof to protect it from the elements of nature.
The engine serial number.

Khamis, 5 Julai 2012

13 di setiu - Google Blog Search

13 di setiu - Google Blog Search


3 maut, 4 cedera nahas <b>di Setiu</b> | Inimajalah dot com

Posted: 09 Jun 2012 02:16 AM PDT

Who's Online

7 visitors online now

Kategori

Arkib

© 2009 - 2012 inimajalah.com.my

Penyiaran semula kandungan web ini adalah dibenarkan dengan hakcipta tertakluk di bawah Creative Commons berdasarkan syarat seperti di sini.

13 di besut - Google Blog Search

13 di besut - Google Blog Search


Kolokium Kepimpinan Mahasiswi Nasional (KKPN) <b>di</b> ILIM, <b>Besut</b>.

Posted: 05 Jul 2012 08:21 AM PDT



Alang alang masih panas lepas tulis satu entri, baik aku teruskan saja dengan entri yang seterusnya.hehe. kemungkinan hujung minggu ni aku ada hal sedikit.kang nanti tertangguh-tangguh lagi. Ada pula nanti yang menghantar mesej menanyakan kapan mahu update blog :p sungguh aku tak lupa, internet kat rumah ni lambat macam siput. siput jalan pun laju lagi.
Minggu lepas buat sekian kalinya, aku menjejakkan kaki ke Terengganu Darul Iman setelah kira-kira 13 tahun kami pindah keluar dari Terengganu. Tak ingat dah duduk kat area mana tapi yang pasti tadika aku kat depan rumah aje ehehe :) Tujuan ke tranung kali ni bukan untuk melancong atau mengimbas nostalgia lalu, tapi sebenarnya untuk hadiri Kolokium Kepimpinan Mahasiswi Nasional (KKPN) yang diadakan di besut.  Waktu nok kelik tu adola jalang-jalang sikit, beli ole-ole. ß jangan tiru bahasa ni.bahasa hentam ajelah namenya.
Kolokium ni istimewanya dihadiri oleh kaum hawa saja, dengan seorang ustaz daripada jakim sebagai pengiring dan juga pengarah program. Sangat bebas dan den sangat sangat suko hehe.Kolokium ni jugak sambungan kepada aktiviti pkpim yang dulu penah buat di morib, iaitu kem res-q. Kalu dulu aku, fatin, firas dengan tiqah antara yang senior kat kem res-q, tapi kali ni mintak maafla, barangkali kalu kalian semua ikut serta, kita antara yang paling junior sekali dalam program. Ahaa.. silap besar dulu aku berangan nak jadi fasi.
Tapi tak apa, soal umur tak menjadi masalah. Asalkan kita hormat orang lain, dan yakin pada diri sendiri, kita mungkin bahkan bisa menjadi ketua. Sebabkan aku dah kenal beberapa orang kakak fasi, aku tak dela jadi malu-malu kucing sangat. Lebih-lebih lagi semuanya kaum hawa, ni la masanya untuk ku bina keyakinan diri supaya mantep! ;)
Kami bertolak pada malam khamis, berkumpul semua di kl sentral. Dan sampai di ILIM, besut kira-kira jam tujuh setengah pagi gitu.Subhanallah, tempat nya sungguh nyaman dan indah sekali! Dahla dekat dengan pantai. Allah maha mengetahui bahawa hambaNya seorang ini sangat cinta pada pantai!
A'la kulli hal, aku sangat berpuas hati sepanjang kolokium ini dijalankan, iaitu selama 3 hari dua malam. Aku timba pelbagai ilmu baru daripada penceramah-penceramah jemputan yang bukan calang-calang orangnya. Antaranya, Ustazah Zawiah Hasan-Mursyidah Rancangan Ustazah Pilihan Astro Oasis, Ustazah Normadiha Daud-Pensyarah UNISZA dan penulis buku, dan seorang lagi Ir En Khairunnizam (kalau tak silap)-Engineer IT.
Ada satu perkara lagi yang aku tak kan lupa selamanya. Pada hari yang kedua, selepas BBQ, biasalah, malam tu adalah malam kemuncak. Malam yang dipanggil sebagai culture night.Seakan tahu kemampuan kami, kumpulan aku (kump 5) diberi tugasan bertajuk: Sajak berirama- Wanita dan Bunga. Sajak??! aku mana pernah bersajak, inikan pula nak mengarangnya. Suruh menyanyi boleh tahan lagi :p Aduh sakit perut dibuatnya.Tempoh persediaan sudah lah singkat. Terus dalam pikiran aku terlintas seorang sahabat baik semasa di smap kajang dulu. Yaa… naimah! Seorang yang sangat hebat dalam bidang sastera begini!
Terus aku hantar mesej meminta pertolongan, dan siapa sangka, selang beberapa jam, satu mesej panjang masuk ke dalam inbox.Terkebil-kebil mataku membaca..
Tatkala alis mataku merenung
Pada sebuah citra nan indah
Jiwaku bagai dinaungi awan cinta
Terpaku..pada keindahan sang debunga
Duhan sebaik hiasan dunia
Dirimu persis kuntuman mawar
Indah dipandang, namun sukar disentuh
Dilingkari duri-duri keimanan
Dilitupi kelopak ketaqwaan
Dan disemai baja keredhaan
Bukan mudah untuk dihampiri
Apatah lagi untuk dimiliki
Kerana..tidak mudah meraih cintamu
Sesukar mencantas dahan ketaatan
Hanya, hanya pemuda yang cintakan Tuhannya
Bisa memiliki sekuntum mawar berduri
Subhanallah.subhanallah, ana sangat kagum dengan anti naimah! Dengan sajak yang anti nukilkan ini, dengan bangga ana bentangkan hasilnya pada kumpulan. Ada sedikit rangkap lagi yang ana tambah kerana bukan ana sorang saja yang baca, tapi setiap seorang dalam kumpulan ana turut mengambil bahagian. Alhamdulillah, terima kasih sahabatku cinta! ;)
Haa..terasa panjang pulak celoteh kali ni. Melepaskan gian agaknye.
Untuk setiap perkara yang Kau telah aturkan padaku, terima kasih yaAllah, aku sangat sangat menghargainya dan juga sangat sangat bersyukur terhadapnya. I luv u soo much :)
p/s: Fatin, ana bukan nak buat anti rase jeles, tapi serius ana rase program kali ni memang lagi bes daripada yang dulu kita pergi. Nama pun untuk mahasiswi makanya memang cocoklah aktivitinya dengan kita.hehe. Tapi jangan risau, memang betul ada hikmahnya. Hari ahad tu kami sampai malam dalam pukul 10 macam tu. Ana pun terpaksa tumpang bilik kakak uia dulu sebelum balik rumah keesokannya. Bayangkan kalu anti ikut, terkejar-kerjarla nak gi daftar 2 julai tu :D Ada apa-apa maklumat lagi, pasti ana akan informkan k! :)
surau yang tersergam indah.dikelilingi bukit dan pantai..tempat yang pasti akan dirindui!


semasa sesi tadabbur alam :)


di mana bisa ku cari ketenangan seperti yang ku rasakan saat ini.




 kak dyll yang menghandle aktiviti yang dinamakan semut gila
inilah ustazah zawiah, kalau sebelum ini hanya jumpa di kaca tv untuk forum perdana, kali ini siap berpeluang bertentang mata pula dengannya :)


kumpulan 5-semasa persediaan untuk latihan sajak :p


ini pula ustazah normadiah.subhanallah teknik penyampaian ceramahnya sungguh hebat.walaupun slotnya pada waktu tengahari, tiada seorang pun yang mengantuk.mana taknya, bahasa t'ganu nya sungguh pekat! tak kering gusi kami ketawo :D


penceramah dan bakal penceramah.ameen ameen. 


taklimat untuk praktikal komuniksi dakwah
berdoa sebelum memulakan perjalanan-menemu bual masyarakat luar


semasa proses interview-berrmacam ragam, berrrmacam pendapat




berpeluang untuk solat dan membaca mathurat di tepi pantai.subhanallah, pengalaman yang cukup berharga, cukup menginsafkan.




antara persembahan bidan terjun he he


rupanya hari ini hari lahir kak tikun.fasi kami yang tersayang ;D




bersama orang atasan kolokium


Kak rosita dari usim. kak ita punya ilmu agama yang sangat mantap! Sepanjang kolokium,dialah penghuluwati.Ditakdirkan pula aku sebagai roomatenya. yaAllah,,aku sangat-sangat bersyukur!.kak ita orang sabah, dan aku byk belajar benda baru darinya.trima qasih bah!


KKPN anjuran JAKIM & PKPIM berakhir dengan penuh nostalgia yang indah :) :)

Aku sentiasa berdoa supaya Allah menjadikan aku baik. Aku sentiasa berdoa agar Allah menempatkan aku bersama orang yang baik-baik. Dan yang pasti dan selamanya, aku sentiasa berdoa agar Allah mengampunkan dosa lamaku yang hina. Ameen. Ameen ya rabb..
"Setiap urusan ada masanya. Aku ikhlaskan tangan Tuhan membimbingku meraih seluruh impian ini."

13 di kuala terengganu - Google Blog Search

13 di kuala terengganu - Google Blog Search


Program Perkasakan Ibu Tunggal <b>Di Kuala Terengganu</b> Sabtu Ini <b>...</b>

Posted: 12 Jun 2012 03:23 PM PDT

KUALA TERENGGANU, 12 Jun (Bernama) — Yayasan Pembangunan Keluarga (YPK) Terengganu akan menganjurkan program penerangan khusus untuk ibu tunggal mengenai pelbagai bantuan dan program kerajaan untuk membantu dan memperkasakan golongan itu di sini Sabtu ini.

Pengarah YPK negeri Mohd Shafaruddin Mustaffa berkata mengikut statistik di Terengganu terdapat seramai 21,873 orang ibu tunggal sama ada akibat perceraian dan kematian suami.

"Ini tidak mengambil kira jumlah wanita yang menghadapi masalah lain seperti tidak menerima nafkah dari suami, ditinggalkan atau digantung tidak bertali," katanya kepada pemberita di sini Selasa.

Katanya pada program itu, Karisma Selendang Biru Semarak Kasih, yang bertujuan memperkukuhkan kerjasama dan silaturahim antara ibu tunggal dan para pemimpin negeri akan dilancarkan. Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Said dijangka hadir.

– BERNAMA

13 di ketengah jaya - Google Blog Search

13 di ketengah jaya - Google Blog Search


SK <b>KETENGAH JAYA</b> II

Posted: 25 Jun 2012 12:39 AM PDT

esok Pra sekolah dan PKIBP akan pergi berkunjung ke Zoo Kemaman. tunggu gambar akan diupload kemudian.......

13 di pulau wan man - Google Blog Search

13 di jabor - Google Blog Search

13 di jabor - Google Blog Search


Penjenayah Mati Ditembak | Kamaluddin&#39;s Blog

Posted: 20 May 2012 01:43 AM PDT

- May 20, 2012 16:43:08.

Seorang lelaki yang diburu polis kerana terbabit dalam pelbagai jenayah termasuk kes bunuh di Taman Melawati, ibu negara baru-baru ini, mati ditembak di Lebuh Raya Pantai Timur, LPT awal pagi tadi.

Dalam kejadian di susur masuk tol Jabor itu, seorang anggota polis Unit Peronda Lebuh Raya LPT turut cedera terkena tembakan.

DATUK SHARIFUDIN ABDUL GHANI/KETUA POLIS PAHANG
"Suspek ini apa yang ada pada dia adalah sejenis pistol semi auto 9mm jenis Bareta dan juga lesen memandu, alamatnya di bandar Sentul."

Suspek dikenali sebagai Chang Hong Kim, 39 tahun dari Bandar Sentul, Kuala Lumpur.

Dia sebelum itu bertindak menembak dua anggota polis yang memeriksa keretanya di susur masuk tol Lanchang menghala ke Kuantan.

Tembakan itu bagaimanapun tersasar.

Dia kemudian merampas kenderaan polis dan bertindak melarikan diri.

Sebuah kereta peronda lebuh raya yang kebetulan melalui kawasan kejadian bertindak mengejar suspek.

Ketika tiba di KM 113.6, suspek sekali lagi merampas sebuah kereta Waja dan melarikan diri ke arah tol Jabor.

Suspek bagaimanapun berpatah balik arah Kuala Lumpur selepas menyedari polis membuat sekatan di tol Jabor.

Sebaik tiba di KM 249.2, penjenayah berkenaan menghentikan kenderaan dan melepaskan tembakan bertalu-talu ke arah polis.

Seorang anggota polis, Lans Koperal Mohd Jarizan Md Jid cedera di tangan kanan akibat terkena tembakan.

Suspek yang turut terkena tembakan di lengan kanan, disahkan meninggal dunia sebaik tiba di Hospital Tengku Ampuan Afzan, Kuantan.


Kongsi / Share Laman Sosial/Social Network

13 di chukai - Google Blog Search

13 di chukai - Google Blog Search


keluargaku: TAN SRI ABDUL KADIR SHEIKH FADZIR <b>DI CHUKAI</b>

Posted: 04 May 2012 09:35 PM PDT

 Selepas solat Jumaat Tan Sri mengambil masa 10 minit untuk menyatakan keperluan Bersih dalam pilihanraya di Malaysia dan ketirisan dalam pemerintahan BN.  Perlunya rakyat menolak BN dalam PRU13 nanti.
 4 Mei 2012 Jumaat jam 5 petang diperkarangan Pejabat PAS kawasan Kemaman. Hi Tea bersama Tan Sri Abdul kadir 
 Dari kiri Ustaz Alias, Tuan Haji Ismail pengerusi Hi Tea, Tan Sri dan Tuan Haji Hanafiah. 
 Ucapan ringkas daripada Ustaz Azman Sapawi yang memberi maklumat terkini tentang perkembangan hijrah artis dan ahli sukan kepada PAS. Terima kasih juga ucapan Ustaz Azman yang memberi arah tujuan PAS dalam gabungan Pakatan Rakyat dan ikrar setia PAS dalam memperjuangan Islam di Malaysia melalui Pilihanraya secara demokrasi. Sekiranya DAP tidak ingin HUDUD, DAP boleh keluar dalam Pakatan Rakyat.
 Dalam ucapan ini, Tan Sri memberi pujian kepada Tokoh UMNO lama yang katanya betul-betul berkhidmat untuk rakyat. Dan juga kepada ahli bawahan UMNO yang tidak tahu menahu tentang politik atasan. Bagi Tan Sri, ahli UMNO bawahan tidak berdosa. Oleh itu perlulah Pakatan Rakyat mengajak dan membawa mereka-mereka ini kepada kumpulan PR untuk menumbangkan kerajaan BN pada PRU13 nanti.  Kepada yang belum lagi mendengar ucapannya silalah hadir untuk lebih jelas lagi apa yang hendak disampaikan. Selepas itu fikir-fikirkanlah apa yang patut anda lakukan. Jangan cepat melatah....
Sekitar Hi Tea bersama Tan Sri Abdul Kadir.

di negeri terengganu - Google Blog Search

di negeri terengganu - Google Blog Search


<b>Terengganu</b> tempatkan pegawai agama <b>di</b> klinik kesihatan

Posted: 18 Jun 2012 09:10 AM PDT

Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu (JHEAT) akan menempatkan pegawai agama di klinik kesihatan di seluruh negeri ini bagi memberi bimbingan dan khidmat nasihat daripada aspek keagamaan kepada ibu hamil dan orang ramai.

Pengerusi Jawatankuasa Agama dan Penerangan negeri Khazan Che Mat berkata, program dinamakan Booth Skuad Khidmat Nasihat Ibu Hamil dan Khidmat Nasihat Awam itu dijalankan dengan kerjasama Jabatan Kesihatan Negeri Terengganu.

"Melalui program itu pegawai-pegawai agama ditempatkan di klinik-klinik kesihatan di seluruh negeri Terengganu bagi membimbing dan tunjuk ajar serta menanam kesedaran beragama di kalangan mereka.

"Kita harap dengan adanya program ini ia akan memberi peluang kepada masyarakat khususnya ibu-ibu muda mendapat bimbingan terbaik sebagai persiapan menyambut cahaya mata," katanya ketika melancarkan program itu di Kuala Terengganu hari ini.

Khazan berkata, buat permulaan program itu akan dilaksanakan di lapan pusat kesihatan daerah bermula 1 Julai ini, sebelum diperluaskan di semua 42 klinik kesihatan di negeri ini.

"Sekiranya mendapat sambutan baik di kalangan masyarakat, program itu akan diperluaskan di klinik-klinik desa pula," katanya.

- Bernama

Rabu, 4 Julai 2012

13 di paka - Google Blog Search

13 di paka - Google Blog Search


RESTORAN IKAN BAKAR @ TEPI PANTAI <b>DI PAKA</b> - [A].[X].[I].[M].[U].

Posted: 04 Jul 2012 01:17 AM PDT

Seronoknya dapat bekerja di kampung halaman.
Pagi tadi sempat berlari keliling kampung..Then selesai berlari sarapan sama sama ngan keluarga..Mak buat spaghetti Goreng..abang shuk baru balik dari platform laut semalam..so pagi ni Abang jalee, kak Ina, Kak Ija dan abang shuk serta ami dan faiz ada sekali..selesai sarapan pagi baru aku bergegas ke stesen janaelektrik sultan ismail Paka untuk urusan rasmi..Audit masih belum selesai..esok hari last.
Time minum pagi mok wook sms ajak makan tengahari sama sama..Mok wook kerja di Petronas,so dekat sangat dah kalau nak lunch sama sama. aku kalau bab makan di area Paka memang tak tahu sangat..padahal tempat sendiri ni.haha..so janji date ngan Mok wook pada jam 12.45 berjumpa di ESSO Paka.


Nampak ESSO, Masuk ikut lorong jalan siakap..kemudian sampai junction ambik simpang kanan..singgah di kedai nombor dua, di belah kiri..nama Restoran aku tak ingat..Tapi kedainya kaler oren macam gambar kat bawah ni.
Boleh tahan ramai lah orang yang datang makan..Mok wook dah datang awal lagi dari aku..sebab dia kata kalau lambat takut tempat tak ada..kat sini kedai ikan bakar.Konsepnya kena order baru diorang bakar. so memang still panas panas dan fresh..


Ada Sup tulang juga..Mok wook dah ambik dua mangkuk siap siap..aku tak berapa minat sangat tapi boleh lah kalau nak makan..sekali sekala kan..sedap jugak supnya.


Yang paling tak tahan bila tengok budu. Meleleh air liur!!


Sambal tempoyak dan sambal belacan







Gulp.Makan dua orang penuh meja...




Alhamdulillah!!semuanya dapat di habiskan dengan tenang..hehe..makan dalam keadaan perut lapar semuanya adalah berbaloi ya..dari segi rasanya memang sedap dan aku suka sos ikan bakar tu..sotong pulak sedap bakar kosong dan ratah..terasa manisnya..kat sini sekarang musim sotong still ada lagik..Overall i like this restaurant..kedainya tak lah cantik mana tapi makanannya adalah superb!siap bertambah nasik lagi.hehee

Restoran ni tepi pantai 


Terima kasih daun keladi mok wook sebab bawak makan kat kedai yang sedap!dan sebab belanja makan tengahari kali ni..nanti next time turn saya pulak belanja mok wook ya..This restaurant actually remind me of Ikan Bakar jalan bellamy, Kuala Lumpur.


Habis lunch terus balik ke stesen tempat kerja semula. By right semua dah siap dah.tinggal nak buat report je lagi..esok closing meeting then Jumaat boleh la rehat..Yang best semua auditor sempoi sempoi..tu yang buat kerja lagi fun.
Ok nanti aku story lagi ya.

ads