Isnin, 5 Mei 2014

13 di ketengah jaya - Google Blog Search

13 di ketengah jaya - Google Blog Search


BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Mar 2014 01:10 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :- di ketengah jaya - Google Blog Search

Pelajar Diserang Babi Tunggal - MYNEWSHUB.MY - PORTAL <b>...</b>

Posted: 08 Mar 2014 06:43 PM PST


KUALA TERENGGANU – Kelekaan seorang pelajar tingkatan empat memasang jerat ayam hutan tanpa memandang kawasan sekeliling mengundang padah apabila dia disondol seekor babi tunggal yang mengamuk di Rancangan Tanah Felda Rasau, Kerteh di sini.

Mangsa, Nik Hasbullah Nik Daud, 16, berkata ketika kejadian, dia bersama abangnya Nik Hazaha Nik Daud, 36, masuk ke ladang kelapa sawit berkenaan pada kira-kira jam 7.30 pagi Selasa lepas.

"Selepas dapati ada ayam hutan di tempat berkenaan, saya mula memasang jerat dan tidak sangka babi itu entah datang dari arah mana, tiba-tiba sondol saya.

"Saya pernah terserempak dengan babi semasa menahan ayam hutan sebelum ini dan apabila saya menjerit, binatang itu biasanya akan lari, namun kali ini.

ia tidak meninggalkan tempat berkenaan, malah terkam serta menggigit belakang, lengan dan kepala saya dengan taringnya yang panjang," katanya.

Pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Teja Putra di Ketengah Jaya itu berkata, haiwan buas itu meninggalkannya selepas puas mengganyangnya.

"Dalam kesakitan saya dapatkan motosikal dan terus pulang sebelum mendapat rawatan di Klinik Ketengah Jaya dan kemudian dihantar ke Hospital Dungun sebelum dirujuk ke Hospital Sultanah Nur Zahirah," katanya. – BERNAMA

Anda mungkin juga meminati:

Pelajar Diserang Babi Tunggalhttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/Babi-Hutan.jpghttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/Babi-Hutan-150x150.jpgMyNewsHub Terkini,

KUALA TERENGGANU - Kelekaan seorang pelajar tingkatan empat memasang jerat ayam hutan tanpa memandang kawasan sekeliling mengundang padah apabila dia disondol seekor babi tunggal yang mengamuk di Rancangan Tanah Felda Rasau, Kerteh di sini. Mangsa, Nik Hasbullah Nik Daud, 16, berkata ketika kejadian, dia bersama abangnya Nik Hazaha Nik Daud,...

<p style="text-align: justify;">KUALA TERENGGANU - Kelekaan seorang pelajar tingkatan empat memasang jerat ayam hutan tanpa memandang kawasan sekeliling mengundang padah apabila dia disondol seekor <a title="Penduduk Parah Diserang Babi Hutan Di Pendang " href="https://www.google.com/url?q=http://mynewshub.my/2011/11/26/penduduk-parah-diserang-babi-hutan-di-pendang/&sa=U&ei=CNUbU86ON4ruoASqx4GwBw&ved=0CAYQFjAA&client=internal-uds-cse&usg=AFQjCNGgxQJo_MWeYVfq6xpYZN-uvdtWzA" target="_blank"><strong>babi tunggal</strong></a> yang mengamuk di Rancangan Tanah Felda Rasau, Kerteh di sini.</p> <p style="text-align: justify;">Mangsa, Nik Hasbullah Nik Daud, 16, berkata ketika kejadian, dia bersama abangnya Nik Hazaha Nik Daud, 36, masuk ke ladang kelapa sawit berkenaan pada kira-kira jam 7.30 pagi Selasa lepas.</p> <p style="text-align: justify;">"Selepas dapati ada ayam hutan di tempat berkenaan, saya mula memasang jerat dan tidak sangka babi itu entah datang dari arah mana, tiba-tiba sondol saya.</p> <p style="text-align: justify;">"Saya pernah terserempak dengan babi semasa menahan ayam hutan sebelum ini dan apabila saya menjerit, binatang itu biasanya akan lari, namun kali ini.</p> <p style="text-align: justify;">ia tidak meninggalkan tempat berkenaan, malah terkam serta menggigit belakang, lengan dan kepala saya dengan taringnya yang panjang," katanya.</p> <p style="text-align: justify;">Pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Teja Putra di Ketengah Jaya itu berkata, haiwan buas itu meninggalkannya selepas puas mengganyangnya.</p> <p style="text-align: justify;">"Dalam kesakitan saya dapatkan motosikal dan terus pulang sebelum mendapat rawatan di Klinik Ketengah Jaya dan kemudian dihantar ke Hospital Dungun sebelum dirujuk ke Hospital Sultanah Nur Zahirah," katanya. - BERNAMA</p>

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads