Isnin, 31 Mac 2014

13 di setiu - Google Blog Search

13 di setiu - Google Blog Search


Sekitar sambutan Hari Kadet Polis <b>di Setiu</b>, pagi tadi. - teganuki ta

Posted: 30 Mar 2014 09:18 PM PDT

Oleh: Aminudin Ismail.

SERAMAI kira-kira 480 anggota Kadet Polis dari seluruh sekolah menengah di daerah Setiu hadir memeriahkan Majlis Sambutan Hari Kadet Polis Yang Ke-44, Peringkat Daerah Setiu yang diadakan di perkarangan Ibu Pejabat Polis Kontinjen Daerah (IPD), Bandar Permaisuri, Setiu, pagi tadi.

Majlis yang dimulai dengan perbarisan dan pemeriksaan Pasukan Kawalan Hormat oleh Ketua Polis Daerah Setiu, DSP Abdul Rahman Raja Mohamed itu turut dihadiri beberapa guru dan pegawai Polis IPD Setiu.


Abdul Rahman berkata, sambutan hari kadet sekolah itu adalah program tahunan Kor Kadet Polis dan ianya adalah anjuran bersama Pejabat Pelajaran Daerah(PPD) Setiu.

"Tujuan program itu diadakan adalah untuk menguji kemampuan dan kebolehan dari segi minda dan fizikal setiap anggota Kor Kadet Polis itu.

"Sambutan hari kadet polis ini diadakan serentak pada 31 Mac di seluruh negara untuk memberi pendedahan yang luas mengenai aktiviti Kor Kadet Polis yang terpilih bagi memupuk semangat patriotik dan kerjasama dan kemahiran setiap anggota," katanya.

Pada majlis itu juga, Abdul Rahman membaca teks ucapan Ketua Polis Negara sempena sambutan Hari Kadet Polis itu dan menyampaikan sijil penghargaan kepada ketua anggota kadet polis serta guru.

Turut hadir ialah, Romeli Ismail, Komandan Kor Kadet Polis Daerah Setiu dan Ketua Siasatan Jenayah Daerah, ASP Idris Mohamed.









 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads