Ahad, 5 Januari 2014

13 di kuala terengganu - Google Blog Search

13 di kuala terengganu - Google Blog Search


Tempat menarik <b>di Kuala Terengganu</b> | ! Love Is Cinta !

Posted: 31 Dec 2013 10:42 AM PST


Tempat menarik di Kuala Terengganu memang banyak! tapi biasanya bila ke Terengganu cuma singgah di Pantau Rhu 10 sahaja. pantai yang sangat cantik dan nyaman, terasa tenang bila berada di situ. tapi untuk kali ini berlainan sedikit kerana mek cah diberi peluang untuk berkunjung kebeberapa tempat yang menarik di Kuala Terengganu. terima kasih Sumai Hotel Apartment kerana membawa kami dari bloogers.com ke beberapa tempat yang menarik di Kuala Terengganu. 
Misi jelajah bandar Kuala Terengganu bermula dengan Bukit Panorama yang terletak berhampiran Sumai Hotel yang kami menginap. hari yang hujan tidak menghalang aktiviti kami melihat panorama bandar Kuala Terengganu dari bukit yang indah lagi nyaman. sangat cantik melihat lautan luas ciptaan Allah. subhanAllah sungguh cantik negeri Kuala Terengganu. so syokk! bergambar!
Kedatangan kami di sambut baik oleh pihak Museum, siap ada diskaun lagi untuk tiket masuk ke sana. untuk maklumat lanjut tentang Museum Terengganu boleh ke laman web rasmi iaitu "http://museum.terengganu.gov.my/". :P
Alhaii, terasa macam budak sekolah bila bunyi museum. walaupun jiwa ku bukan berjiwa seni ataupun sejarah maka aktiviti ini mampu memupuk diri mek cah supaya lebih cintakan sejarah melayu dan mengetahui serba sedikit tentang sejarah. kepada pencinta sejarah dan kesenian boleh la berkunjung ke sini kerana selain dari melihat sejarah-sejarah melayu tetapi banyak juga aktiviti lain yang disediakan seperti pertunjukan ular, dan sebagainya.
kepada yang berani boleh la tengok aksi yang ganas ini. geli tau tengok ular besar macam ni, takut termimpi-mimpi okay! yang pasti layan sahaja. Lolzz
Taman tema yang mula dibina pada Mac 2005 bukan sahaja dikelilingi replika-replika masjid dari serata dunia malah sebuah masjid yang juga mercu tanda baru Kuala Terengganu iaitu Masjid Kristal turut berdiri megah di situ."
RIVER CRUISE, TAMAN TAMADUN ISLAM
sesi mendengar taklimat dari yang berpengalaman sbelum kami dibenarkan menaiki bot mengelilingi Pulau Taman Tamadun Islam. yang kami gelak tu disebabkan tut!! opsss nanti sila pakai jaket keselamatan dengan betul, pastikan perempuan memakai seluar sepanjang aktiviti ini berlangsung. lolzz
menaiki River Cruise yang dikemudi oleh dua orang kapten. Bayaran sebanyak RM 20.00 seorang akan dikenakan untuk satu trip. Ok sila pakai jaket keselamatan dengan betul. eh! macam syokk je kitorang posing!
STR SDN. BHD [ Batik . Kain Putih . Pencelup . Kain Songket ]
Pencinta barangan batik asli terengganu boleh la ke STR SDN. BHD. banyak koleksi batik yang membuatkan korang rambang mata. batik asli terengganu boleh dijadikan ole-ole tanda kenangan bila ke sini. harga yang berpatutan dan kualiti yang mantap!. bila ke sini kami diberi peluang untuk mencanting dan mewarna batik dengan sendiri. memang rumit tapi akhirnya kami dapat menghasilkan 1 batik tema blogging. ohsem dan sweet tak kami?Mihmih
"Hotel Sumai : Hotel Apartment Murah", mampu membantu korang mencari jawapan di mana keistimewaan negeri Terengganu. Na na na Ganung kiter. Terima kasih SUMAI HOTEL APARTMENT kerana menaja percutian kami. :)
# SUMAI HOTEL APARTMENT menyediakan beberapa pakej trip untuk anda kunjungi sekiranya anda menginap di SUMAI HOTEL APARTMENT . Untuk maklumat lanjut sila ke entri ini "Hotel Murah di Kuala Terengganu" dan dapatkan harga promosi . harga istimewa menanti pembaca blog ini. Papaii.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads