Sabtu, 21 Disember 2013

13 di seberang takir - Google Blog Search

13 di seberang takir - Google Blog Search


UMNO <b>Seberang Takir</b> korban 11 ekor lembu – BorneoPost Online <b>...</b>

Posted: 16 Oct 2013 02:51 PM PDT

DAGING KORBAN: Ahmad Razif (tengah) melihat beberapa penduduk bergotong-royong melapah daging korban pada majlis Korban Perdana di pekarangan Hotel Tabung Haji di Kuala Terengganu semalam. — Gambar Bernama

KUALA TERENGGANU: UMNO Seberang Takir semalam mengadakan ibadah korban 11 ekor lembu yang di-uruskan komuniti kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Seberang Takir di sini.

Pengerusi Jawatankuasa Sains & Teknologi, Alam Sekitar, Teknologi Hijau dan Air negeri Datuk Ahmad Razif Abd Rahman berkata ini merupakan tahun keenam UMNO Seberang Takir mengadakan ibadah korban, sebahagian daripada daging korban itu untuk diagihkan kepada umat Islam fakir miskin setempat.

"Bagi memudahkan peng-agihan, pihak kita telah meng-agihkan kupon kepada 1,100 fakir miskin dari 22 kampung di DUN ini, setiap kampung puratanya kita pilih 50 orang akan terima daging korban.

"Manakala sebahagian daging lembu korban akan dimasak oleh tukang masak Tabung Haji Hotel & Convention Centre sebagai juadah tengah hari untuk dijamu kepada semua warga DUN Seberang Takir di dewan hotel ini," katanya kepada pemberita selepas majlis korban di hotel itu sempena Aidiladha di sini semalam.

Program yang dianjurkan oleh Ahmad Razif yang juga merangkap ahli Dewan Undangan Negeri Seberang Takir itu turut melibatkan lebih 100 warga tempatan serta petugas Tabung Haji (TH) Hotel & Convention Center Terengganu.

Sementara itu Pengurus Besar TH Hotel & Convention Centre Malizan Zakaria berkata pihaknya akan memberi dan menunaikan komitmen berterusan dalam program korban seumpama ini sebagai Tanggungjawab Sosial Korporatnya (CSR) memandangkan hotel tersebut baru mula beroperasi tahun ini.

Katanya, ibadat korban yang diadakan secara gotong-royong itu bukan sahaja sebagai memenuhi tuntutan agama tetapi untuk mengeratkan hubungan silaturahim. — Bernama

To enable your comment to be published, please refrain from vulgar language, insidious, seditious or slanderous remarks. This includes vulgar user names.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads