Isnin, 16 Disember 2013

13 di seberang takir - Google Blog Search

13 di seberang takir - Google Blog Search


Anak derhaka ugut bunuh bapa <b>di Seberang Takir</b> | Terengganu <b>...</b>

Posted: 14 Dec 2013 07:05 PM PST

Suspek bertindak kasar menendang pintu rumah hingga pecah.

"Aku bunuh suami mu di hadapan mata mu!" Itulah kata-kata ugutan yang tergamak diluahkan oleh seorang anak derhaka terhadap ibunya, dipercayai selepas tidak berpuas hati berhubung perselisihan faham antara mereka dua beranak.

Kejadian itu berlaku kira-kira jam 9 malam di sebuah kediaman di Kampung Teluk Ketapang, Seberang Takir, di sini, Rabu lalu.

Menurut sumber, semasa kejadian, suspek yang berusia 25 tahun itu berada di luar rumah sebelum bertikam lidah dengan mangsa, 40-an, yang ketika itu berada di dalam rumah.

"Sebelum itu, kedua beranak tersebut hanya bertengkar mulut sebelum anaknya itu mula naik angin dan cuba untuk masuk ke dalam rumah, tetapi berjaya dihalang oleh mangsa.

"Tidak puas hati dengan tindakan mangsa itu, anaknya mula bertindak kasar dengan memecahkan dinding dan memecahkan pintu besar di bahagian depan rumah mereka, namun masih gagal kerana mangsa bertindak berani menghalangnya," katanya.

Sumber berkata, tindakan nekad mangsa yang menghalangnya daripada masuk ke dalam rumah menyebabkan kemarahan suspek semakin membuak-buak sebelum tergamak meluahkan kata-kata ugutan akan membunuh ayahnya, 48, sebelum meninggalkan rumah.

Jelas sumber, semasa kejadian, suami mangsa berada di masjid dan telah dimaklumkan berhubung insiden itu sejurus dia pulang sebelum mengambil keputusan membuat laporan polis di balai polis berhampiran.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu, Asisten Komisioner Zamri Shamsuddin ketika dihubungi semalam, mengesahkan ada menerima laporan dan kes berkenaan disiasat di bawah Seksyen 506 Kanun Keseksaan kerana melakukan ugutan jenayah.-sh

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads