Isnin, 23 Disember 2013

13 di marang - Google Blog Search

13 di marang - Google Blog Search


4 Gambar Kemalangan Ngeri Ragut Nyawa Suami Isteri <b>Di Marang</b> <b>...</b>

Posted: 21 Dec 2013 06:05 AM PST

Marang: "Saya menekan brek dengan kuat sebaik saja melihat sebuah lori itu merempuh kereta dari arah bertentangan," kata Suhaimi Ali, 45, saksi kemalangan ngeri mengorbankan pasangan suami isteri di Kilometer 47, Jalan Kuala Terengganu-Kuantan, Kampung Pasir Putih, dekat sini, petang tadi.

Kemalangan kira-kira jam 5 petang itu mengorbankan Mohamed Hanafi Abdul Manaf, 62, bekas Penyelia Teknikal Loji Percetakan The New Straits Times Press (M) Bhd (NSTP) di Kuala Lumpur dan isterinya Rabiah Mat Hussin, 55.

Kejadian dipercayai berlaku apabila sebuah lori dua tan dalam perjalanan dari arah Dungun ke Kuala Terengganu, dipercayai memotong sebuah kenderaan sebelum bertembung dengan Perodua Kancil dinaiki pasangan itu yang datang dari arah bertentangan.

Berikutan rempuhan kuat itu, sebuah van dipandu Che Fauzi Ali, 45, dari Kampung Padang Pulut Dungun yang berada di belakang kenderaan mangsa mengelak ke kanan dan turut dirempuh lori terbabit.

Pasangan suami isteri yang tinggal di Kampung Batu Tiong, Dungun itu meninggal dunia serta-merta di tempat kejadian selepas parah di bahagian kepala dan mengalami kecederaan dalaman selain patah kaki.

Bagaimanapun, pemandu lori terbabit, Mohd Nor Su yang berusia 30-an dari Kuala Abang, Dungun dan Che Fauzi tidak mengalami sebarang kecederaan.

Suhaimi berkata, ketika kejadian, dia bersama ahli keluarganya dalam perjalanan dari Kuala Terengganu ke Dungun sebelum terserempak dengan kemalangan itu.

"Saya terkejut dengan tindakan pemandu lori terbabit yang terus merempuh kereta dinaiki pasangan itu sehingga berpusing dan menghala semula ke Kuala Terengganu," katanya ketika ditemui di tempat kejadian, petang tadi.

Menurutnya, dia bersama beberapa pengguna jalan raya lain bergegas membantu dan sebaik membuat pemeriksaan nadi kedua-dua mangsa yang tersepit di tempat duduk kenderaan ketika itu sudah tidak bernyawa.

"Mujur saya sempat menekan brek dan mengelak ke tepi. Jika tidak, sudah tentu saya dan keluarga akan turut merempuh lori terbabit," katanya.

Sementara itu, rakan Allahyarham Mohamed Hanafi, Zulkifli Idris, 35, berkata dia langsung tidak menyangka mangsa yang terbabit dalam kemalangan itu rakan baiknya.

"Saya berhenti di tempat kejadian dan tidak menyangka Perodua Kancil dinaiki arwah yang terbabit dalam kemalangan itu kerana nombor pendaftaran kereta berkenaan hancur.

"Selepas melihat kad pengenalannya yang dipegang pegawai penyiasat polis, baru saya tahu dan sangat terkejut kerana dia sahabat saya," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Deputi Suprintendan Ahmad Mazlan Yahaya ketika dihubungi mengesahkan pihaknya menerima laporan berhubung kejadian itu.

Katanya, jenazah kedua-dua mangsa dihantar ke Bilik Forensik Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) Kuala Terengganu untuk siasatan lanjut.

"Polis sudah memaklumkan kejadian itu kepada ahli keluarga mangsa dan siasatan lanjut berhubung dengan kejadian itu sedang dijalankan," katanya.

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads