Khamis, 26 Disember 2013

13 di kuala terengganu - Google Blog Search

13 di kuala terengganu - Google Blog Search


Hospital Pakar Salam akan dibuka <b>di Kuala Terengganu</b>

Posted: 21 Dec 2013 10:02 AM PST

TELOK KEMANG 21 Dis. - Syarikat Hatimuda Sdn. Bhd. yang memiliki Hospital Pakar Salam (Salam) melabur sebanyak RM85 juta untuk membuka sebuah lagi rangkaian hospital itu di Kuala Terengganu pada Februari tahun hadapan.

Pengarah Urusannya, Datuk Ir. Zainal Bachik berkata, pembukaan premis di Kuala Terengganu nanti merupakan hospital yang ketiga selepas di Shah Alam, Selangor dan Senawang, Negeri Sembilan.

''Hospital Pakar Salam Kuala Terengganu nanti mempunyai enam tingkat dan dilengkapi sehingga 200 katil selain kemudahan perubatan canggih termasuk peralatan pemeriksaan MRI (Magnetic Resonance Imaging)," katanya.

Zainal ditemui pemberita selepas meraikan media dalam majlis anjuran Salam di sebuah hotel dekat sini, malam tadi.

Yang turut hadir, Pengarah Eksekutif Kumpulan Hospital Salam, Datin Maslina Ibrahim serta beberapa doktor pakar hospital berkenaan.

Katanya, Salam juga akan membina dua lagi hospital iaitu di Bangi, Selangor dan Alor Setar, Kedah pada tahun hadapan bagi menampung keperluan orang ramai terhadap perkhidmatan hospital swasta itu.

Sementara itu, Maslina memberitahu, Hospital Pakar Salam Kuala Terengganu meletakkan sasaran dalam kalangan pesakitnya dari golongan berpendapatan rendah dan pertengahan dengan pada tahun pertama operasinya sebanyak 60 katil disediakan.

''Kita akan mengawal caj yang dikenakan oleh doktor pakar supaya khidmat perubatan ini turut dapat dinikmati golongan tersebut," ujarnya.

Mengulas prestasi Hospital Pakar Salam Shah Alam dan Senawang, Maslina memberitahu, nisbah keuntungan yang dicapai kedua-duanya sehingga kini pada kadar 10 peratus biarpun sasarannya adalah 15 peratus berikutan komitmen yang tinggi dalam pengurusan dan pelaksanaannya.

''Purata perolehan bulanan adalah pada kadar RM3.4 juta di Senawang manakala RM3 juta di Shah Alam dengan purata jumlah pesakit luar sebulan di Senawang ialah 3,000 hingga 4,000 orang dan mereka yang keluar masuk wad sebulan di hospital sama pada angka 1,000 orang sebulan," katanya.

Bagi tujuan itu, katanya, Hospital Pakar Salam Senawang akan dikembangkan dengan penambahan sehingga 200 katil berbanding sekarang 103 katil untuk kemudahan rawatan selepas bangunan tambahan diubah suai.

''Perkhidmatan doktor pakar juga akan ditambah di semua hospital Salam. Kami berusaha memberikan keselesaan dengan amalan mesra pesakit selain meningkatkan perkhidmatan kepada orang ramai dalam semua peringkat kehidupan," katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads