Khamis, 10 Oktober 2013

13 di chukai - Google Blog Search

13 di chukai - Google Blog Search


Omak Kau!!!!: KESUCIAN SEBUAH SURAU <b>DI CHUKAI</b>, KEMAMAN <b>...</b>

Posted: 24 Aug 2013 01:58 AM PDT

CHUKAI – Seorang penganggur berusia 47 tahun yang menjadikan Surau Kampung Besut, dekat sini, sebagai port mengedar dan menagih dadah, dicekup polis hasil maklumat daripada kariah surau yang tidak mahu rumah ibadat itu terus dicemari dengan kegiatan jijik itu.

Dalam serbuan kira-kira jam 1.15 pagi kelmarin itu, lelaki itu ditangkap dalam keadaan khayal sementara seorang rakannya berjaya meloloskan diri.

Difahamkan, suspek mula tidur di surau berkenaan sejak beberapa tahun lalu kerana tidak dibenarkan pulang ke rumah oleh keluarganya kerana ketagihan dadah sebelum suspek mula berani menjadikan surau itu sebagai port mengedar dan menagih dadah, sejak empat bulan kebelakangan ini.

Pengerusi Surau merangkap Imamnya, Syed Shaharzi Syed Alwi berkata, paling teruk pada Ramadan lalu kerana suspek mula berani menyuntik jarum di hadapan kanak-kanak yang berada di pekarangan surau itu.

"Pada bulan puasa lalu, selepas selesai sahaja Solat Terawih, operasi suspek akan bermula. Sebelum ini sudah banyak amaran diberikan kepadanya tetapi sedikit pun tidak diendahkan.

"Sejak empat bulan kebelakangan ini juga, saya dapat aduan ramai orang yang tidak dikenali keluar masuk kawasan surau," katanya.

Katanya, selepas suspek dicekup, sudah tiada lagi orang luar yang mencurigakan keluar masuk ke dalam surau berkenaan kerana dipercayai mereka adalah penagih dadah yang mahu mendapatkan bekalan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kemaman, Superintendan Che Suza Che Hita, berkata, serbuan berkenaan dilakukan 11 anggota Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik Daerah diketuai ketua bahagiannya, ASP Hamzah Awang Dollah dan turut ditemui bersama suspek ketika dicekup ialah satu tiub dadah jenis heroin bernilai RM15.

"Kita percaya suspek menjual dadah kepada penagih di kawasan sekitar termasuk kepada penagih dari Kampung Bakau Tinggi. Kita juga percaya dia menjual dadah untuk menyara diri dan mengambil bekalan dadah dari kawasan Kijal.

"Polis juga sudah mengenal pasti tempat suspek mengambil bekalan ini untuk tindakan lanjut. Hasil ujian air kencing mendapati suspek turut positif dadah selain suspek turut mempunyai lima rekod lampau berkaitan dadah," katanya.

Katanya, kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 12(2) Akta Dadah Berbahaya 1952 dan Seksyen 15(1)(a) akta yang sama masing-masing atas kesalahan memiliki dadah dan memasukkan dadah ke dalam badan.

APAKAH NANTI JABATAN HAL EHWAL AGAMA TERENGGANU (JHEAT) AKAN MENGELUARKAN ARAHAN AGAR SURAU INI DIROBOHKAN?????

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di chukai</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Sep 2013 07:21 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di chukai</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Sep 2013 07:16 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Buletin Online: Adun <b>Chukai</b>, Hanafiah Mat, Akan Terus Berada <b>Di</b> <b>...</b>

Posted: 09 May 2013 10:51 AM PDT

http://buletinonline.net/images/stories/aberita20/haji%20hanafiah%20mat.pngKUALA TERENGGANU - Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Chukai Haji Hanafiah Mat, yang mewakili PAS dan Pakatan Rakyat berikrar akan terus berada di lapangan memberikan khidmat dan bantuan kepada seluruh masyarakat, tanpa mengira bangsa, kaum dan latar belakang politik.

Beliau bekata, ia bukan 'retorik' kerana beliau telah pun berkhidmat sepenuhnya, sebelum dipilih sebagai Adun pada pilihanraya umum kali ke-13 Ahad lalu.

"saya akan berada di lapangan.......bersama-sama dengan rakyat.......waktu senang dan waktu susah, ini janji saya, kalau saya dapat memerintah .............pembangunan akan saya wujudkan di Kemaman kerana Kemaman merupakan pusat industri,

"tapi bila negeri Terengganu tidak diperintah (PAS dan Pakatan Rakyat) maka saya sentiasa berada dengan rakyat, sentiasa memberikan pertolongan, kebajikan kepada rakyat Chukai .....ini akan saya lakukakn dari masa ke semasa,"tegasnya.

Haji hanafiah berkata demikian ketika ditemui pihak media selepas Ceramah Sempena Majlis Kesyukuran yang dianjurkan oleh Badan Perhubungan PAS Terengganu di Rusila, Marang pada Rabu malam, 8 Mei. [Lihat Video]
Katanya, khidmat beliau kepada seluruh warga Chukai, tidak kira samada kepada kaum Melayu, Cina atau India telah dilakukan oleh beliau sejak lima tahun yang lalu, sebaik beliau tidak menang dalam pilihanraya umum kali ke-12, tahun 2008.

"(sebaik diisytiharkan menang sehingga) kelmarin, saya telah turun dari kedai ke kedai, rumah ke rumah, bertemu dengan semua pengundi untuk bersamaa-sama meraikan kemenangan dan sentiasa berada di hati rakyat,

"bukan cakap sahaja......bukan retorik tapi perlaksanaan.....semua orang boleh lihat,"jelasnya.

Beliau berkata, beliau tidak akan melantik seorang pegawai khas bagi melaksanakan keja-kerja khidmat beliau kerana katanya, beliau sendiri akan turun bagi menyelesaikan sebarang masalah yang dihadapi oleh rakyat.

Mesin ATM cuba Dilarikan - <b>Chukai</b> Kemaman - "ku lihat langit biru"

Posted: 06 Oct 2013 08:27 PM PDT

Cukai- 7 OKTOBER, Satu kejadiaan cubaan melarikan satu mesin ATM berlaku di sebuah Bank Islam Kubang Kurus Cukai, kemaman. Kejadiaan yang berlaku pada pukul 4.15  pagi tadi gagal untuk melarikan mesin tersebut, perompak hanya dapat mengheret mesin ATM satu meter dari tempat kejadian.
Suspek telah meninggalkan mesin ATM tersebut dan melarikan diri dengan menaiki sebuah myvi putih, jika sesiapa mempunyai maklumat diminta dapat memberi maklumat lanjut di balai polis berdekatan, kes ini masih lagi dalam siasatan polis.

Pihak Polis sedang mengesan suspek berpandukan gambaran cctv yang ada di bank tersebut.Tangkapan akan dibuat dalam masa yang terdekat ini. Kejadian ini masih dalam siasatan pihak Polis. SINI>>


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads