Selasa, 21 Mei 2013

13 di kijal - Google Blog Search

13 di kijal - Google Blog Search


KERENGGA: Kisah muntah BIRU <b>di</b> DUN <b>Kijal</b>, DUN Mat Said.

Posted: 18 May 2013 06:08 AM PDT


Assalamualaikum,, Alkisah diceritakan oleh petugas PAS di peti undi Sri Bandi, di DUN Kijal. Ketika hari mengundi wanita wanita UMNO yang bertugas melaungkan muntah BIRUlah hari ini lalu dijawab oleh Muslimah PAS, dok muntah BIRU bakpanya, wat masuk hantu! Inilah gambaran mengenai sikap wanita UMNO warga Malaysia yang sah bersubahat dengan Mat Said membawa ribuan warga asing yang sepatutnya tiada hak mengundi. Barangkali kalau Mat Said mahu jual Malaysiapun dia orang sokong, patutlah dibawa dengan lori macam lembu! Mungkin ada orang kata PAS dok rok cetong kerana gagal menahan warga asing mengundi tetapi hakikatnya bukan kerja PAS untuk menghalau hantu.

Sepatutnya sebagai warga yang bertanggungjawab dan sayangkan negara, UMNO tidak sepatutnya membawa masuk warga asing yang tidak berhak. Tetapi oleh kerana UMNO dah buat kerja itu, maka semcam menjadi tugas PAS untuk menghalang walaupun undang undang yang dibuat UMNO tidak mengizinkannya. Untuk rekod pada tahun 2008 ada petugas PAS DUN Kijal ditangkap polis dan dimasukan dalam lokap di malam hari mengundi kerana menahan hantu yang masuk ke DUNnya.
Ini menjadikan kerja petugas PAS semakin sukar dan di kawasan seperti Sri Bandi di mana sukarelawan PAS kebanyakannya terdiri dari Muslimah, apa yang dapat mereka lakukan? Di sinilah lubuk Mat Said untuk menang sejak PRU 11 lagi. Kali ini Mat Said benar benar muntah BIRU apabila memperolehi majoriti 4k lebih. Malah Mat Said diberitakan berkampung di sana sepanjang hari mengundi untuk memastikan semua hantunya dapat mengundi, hantu hantu yang cuma tahu cakap BN sahaja kepada semua soalan yang diajukan kepada mereka. Bijak Mat Said menjadi MB kerana hantu belaannya.
Cerita di atas bukan cerita dongeng tapi cerita benar yang dceritakan sendiri oleh petugas PAS di peti undi tersebut. Wanita UMNO yang sudah dilembukan hilang harga diri dan rasa sayang kepada negara semata mata untuk melihat Mat Said menang dan terus jadi MB walaupun MB hantu. Muntah BIRU jadi kenyataan dan Mat Said terus mengkianati pilihan pengundi Kijal yang pernah menolak dia pada tahun 1999 ketika daftar undi masih bersih.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads