Sabtu, 2 Februari 2013

13 di seberang takir - Google Blog Search

13 di seberang takir - Google Blog Search


Keropok Lekor <b>Seberang Takir</b> | shakiddo.com

Posted: 30 Nov 2012 06:40 AM PST

Mang! mu balik kampung ke? Kiring kepok lekor sket.. Untung aku ada teammate member Bukit Payung, Terengganu. Seronok kalo kirim mengirim nih kan? Member aku, Abdul Rahman, daddy kepada seorang baby 6 bulan yang comel.

Pagi-pagi dah tanya aku, "mu nak brape paket? hok banyok ikang ke, banyok sagu?" tanya Mang.

"hok banyok ikang laa mang, buleh makang waktu petang".. jawab aku.

Haaaa.. empat peket aku terus sambar. Memang sedap laaa kalau isi ikan banyak. Dari banyak sagu atau tepung. Cuma sekarang stail frozen supaya boleh tahan lama untuk yang banyak ikan. oh yea, keropok lekor yang ni dari Seberang Takir. Yang dari Bukit Tok Beng pun ada.

Ada juga yang suka banyak sagunya. Ikut selera memasing deh. Hmmmm… rebus boleh. goreng pun boleh. sedap weeyhhhh… cicah petang-petang..

Ada bloggers dari Terengganu??

Jupe mung di nung…!! =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads