Selasa, 29 Januari 2013

13 di kuala terengganu - Google Blog Search

13 di kuala terengganu - Google Blog Search


Laman Muhandis: Nasi Kukus Best <b>di Kuala Terengganu</b>

Posted: 13 Jan 2013 01:33 AM PST

Sudah lama aku terliurkan nasi kukus di kedai simpang 3 traffic light itu. Tetapi apabila melihatkan berderet orang beratur untuk menunggu giliran, aku KIV kan dulu niat untuk santap di situ. Dahlah nak parking kereta payah kat situ, maklumlah simpang 3 traffic light!
Hari itu aku kira nasib aku baik. Semasa menunggu lampu isyarat, aku lihat hanya 2 orang sedang beratur di kedai nasi kukus itu. Apa lagi, aku terus cari parking dan zasss.....terus masuk queue.
Sampai je giliran pelanggan di di depan aku, brader tukang bubuh nasi dengan selamba kering suruh kami semua join queue baru yang baru dibuat di sebelah barisan yang kami sedang beratur. Katanya, dia nak bubuh nasik untuk orang 'order'.
Aku pandang belakang aku, seorang mak cik 50-an dan seorang brader kelihatan kecewa. Pelanggan lain kat belakang semua dah join queue baru.
Mak cik dan brader tersebut dengan senyum kecewa terpaksa join queue baru yang sudah terdapat ramai pelanggan beratur di hadapannya. Mak cik itu sempat menyuruh aku beratur di depannya.
"Takpalah mak cik, saya cari nasi kat kedai lain aje lah," jawab aku sambil tersenyum kelat.
Belum bersedia aku untuk beratur panjang-panjang demi sepinggan nasi di tanah tumpah darahku yang makmur ini. Kalau masa di asrama dulu lainlah. 

Tiada ulasan:

Catat Komen

ads