Ahad, 21 Oktober 2012

13 di pulau wan man - Google Blog Search

13 di pulau wan man - Google Blog Search


Warkah Kembara: Jurnal Kembara 9: Menjengah Masjid Kristal

Posted: 20 Oct 2012 08:57 PM PDT


 
Akhirnya, aku sampai juga di Masjid Kristal kebanggaan penduduk Pulau Wan Man pada cuti hari Malaysia lalu. Ini pun sebab orang kata rezeki sepupu aku bertunang dengan orang Terengganu. Walaupun nampak cantik dari luar, tapi sebenarnya masjid ni agak kecil di ruang dalamnya.
Aku jugak berkesempatan melalui tempat pemprosesan minyak petroleum Petronas di Paka. Sungguh besar sekali tempatnya. Lebih kurang macam kat Melaka la kot. Tapi rasanya ni lagi besar. Hehe. Menariknya, tok sedara aku bukak bisnes catering di dalam kawasan loji ni. Siap suruh aku hantar resume jadi engineer pulak.

Sebenarnya, Terengganu ni banyak juga tempat menarik. Cuma tak berkesempatan melawat semuanya. Insyaallah, nanti ambo bawak bini ambo sekali ke sana. Heh!


Tiada ulasan:

Catat Komen

ads