Ahad, 7 Oktober 2012

13 di paka - Google Blog Search

13 di paka - Google Blog Search


Tenang <b>di</b> Pantai <b>Paka</b> - Halaman Gambar Menarik, Pelik, Artis <b>...</b>

Posted: 05 Oct 2012 05:53 PM PDT


RASAI keenakan pelbagai hidangan yang ditawarkan di Gelombang Kafe.


TERLETAK kira-kira 100 kilometer ke selatan Kuala Terengganu, Pantai Paka merupakan antara pusat peranginan negeri itu yang sesuai bagi mereka yang ingin mendekatkan diri dengan alam semula jadi.
Pantainya berpasir halus dan membias warna kuning keemasan. Deretan pokok kelapa dan rhu yang tinggi seumpama melambai kejernihan air Laut China Selatan yang berkilauan. Suasana itu menggamit perhatian pengunjung yang mahu menikmati hembusan udara laut yang menyegarkan.
Berlatarbelakangkan kawasan perkampungan nelayan, terdapat pelbagai resort boleh dikunjungi dan menawarkan kemudahan dan penginapan selesa, khususnya bagi mereka yang mahu membebaskan diri daripada kesibukan kota.
Salah satu daripadanya ialah Residence Resort Paka yang menawarkan kemudahan bertaraf empat bintang sesuai bagi aktiviti berbulan madu atau sekadar menghabiskan percutian bersama keluarga.
Sebaik melangkah masuk ke pekarangannya, pengunjung akan disambut oleh petugas-petugas hotel yang ramah dan murah dengan senyuman.
Ruang lobi tampak ringkas, namun ia sudah cukup memberi keselesaan sementara menunggu urusan daftar masuk dan ditunjukkan jalan ke unit penginapan.
Satu keistimewaan hotel ini ialah keindahan landskapnya yang terhias rapi. Dari kawasan luar hotel sehingga di luar pintu bilik, semuanya nampak hijau dengan rias taman yang meredupkan pandangan.

JIKA berkesempatan, jangan lupa manjakan diri di Paka Ledang Spa.


Klasik kontemporari
Mengetengahkan konsep ala Mediterranean, pengunjung boleh memilih penginapan jenis bilik, calet dan banglo yang ditawarkan.
Menggabungkan rekaan klasik kontemporari, setiap bilik dan calet tampil elegan dengan susur atur perabot dan hiasan dalaman yang menterjemah mood percutian santai.
Bagi keselesaan, kesemua bilik dan calet dilengkapi kemudahan seperti televisyen satelit, pendingin hawa, telefon IDD, dan peti sejuk mini.
Kunjungan ke Residence Resort Paka tidak lengkap sekiranya tidak merasai keenakan gastronomi yang ditawarkan di Gelombang Kafe.
Terletak berhampiran lobi utama, pengunjung boleh memilih untuk menjamu selera di ruang berhawa dingin atau ruang terbuka yang tersedia.
Menawarkan pelbagai hidangan tradisional tempatan dan antarabangsa dalam bentuk bufet aatu ala carte, kafe yang dibuka dari pukul 6.30 pagi hingga 11.30 malam itu pastinya tidak mengecewakan.
Sepanjang menginap di situ, pengunjung bebas melakukan pelbagai aktiviti pantai yang terletak hanya beberapa minit dengan berjalan kaki.
Pengunjung juga boleh mencuba pelbagai kemudahan dan aktiviti riadah yang disediakan di resort itu seperti bola sepak pantai, ping pong, bola tampar pantai, kolam renang dan gimnasium.

ELEMEN klasik kontemporari mendasari ruang bilik di resort ini.


Bagi yang mahu merasai pengalaman dimanjakan sambil merehatkan badan, jiwa dan minda boleh berkunjung ke Paka Ledang Spa yang menawarkan suasana rehat di dalam persekitaran yang tenang dan mendamaikan.
Dengan haruman bunga segar dan persekitaran yang menenangkan, terapi urutan Bali yang disediakan me redakan kelesuan badan selepas seharian beraktiviti.
Bagi kaki karaoke, mereka boleh berkunjung ke Paka Karaoke yang menawarkan ratusan lagu tempatan dan antarabangsa. Pelbagai permainan dalaman seperti catur, scrabble dan karom juga disediakan.
Residence Resort Paka juga pilihan ideal untuk penganjuran mesyuarat, seminar dan persidangan. Dalam aura kontemporari, penyediaan kelengkapan audio visual turut melancarkan tujuan tersebut.
Antaranya ialah Bayu I, Bayu II, Ombak, Samudera I, Samudera II yang mampu memuatkan kira-kira 40 hingga 130 tetamu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads