Jumaat, 28 September 2012

13 di pulau bidong - Google Blog Search

13 di pulau bidong - Google Blog Search


I&#39;m bluewendy: <b>Pulau Bidong</b>

Posted: 15 Sep 2012 01:18 AM PDT

Salam sejahtera smua rakyat jelata..
Beta harap smuanya sehat-sehat belaka... Setelah sekian lama beta berangkat ke Pulau Bidong, baru sekarang beta dapat berkongsi cerita dengan tuan hamba smua kisah beta bertemu dengan seorang Putera Raja, bukan Putera Katak okies.. 
Maka, bermulalah kisah pemergian beta selama 2 purnama ke Pulau Bidong itu.. Untuk pengetahuan tuan hamba smua, Pulau Bidong itu terletaknya di wilayah Merang, Terengganu.. Klu tuan hamba nak lebih tau tentang Pulau Bidong ini, beta sarankan tuan hamba smua search kat Google.. ;)
Hatta, purnama yang lepas, beta telah berlayar ke sebuah Pulau yang di beri nama Pulau Bidong.. Di situ, tak de orang wess.. iyelah, Pulau tuh adalah Pulau empunya UMT.. So, beta pon pergi jek lah menjalankan tugas beta yang dimana masa uh, betakan ngah praktikal.. So, pada hari-hari praktikal uh, beta ditugaskan untuk pergi memastikan yang Pulau itu dibersihkan supaya rakyat jelata beta boleh berada di sana dengan aman dan damai..

Maka berangkatlah beta dengan semua dayang-dayang beta, hulubalang dan penasihat beta... Apabila smua barang dan kelengkapan di pungah masuk kedalam bot.. Maka kami pon belayar lah selama 20 minit ke Pulau Bidong itu..


Rindu mereka smuaa.... =(
Penasihat beta merangkap supervisor beta.. =P
Setelah meredah lautan luas, membelah ombak dah melawan angin.. akhirnya kami selamat sampai ke Pulau Bidong itu.. Waaahhhh!! Beta sangat kagum dengan keindahan Alam ciptaan Allah SubhanaAllah Taala ini.. Kerana Pulau Bidong itu ternyata sangat-sangat lah chantek... Air nya yang menghijau kebiruan.. Pasir nya putih bak salji..
Setelah menjamah santapan yang di tapau iaitu Nasi Goreng dan keropok lekor, beta dan smuanya menjalankan tugas untuk membersihkan Pulau tersebut...

Itu daun kering kita kasi blow saja.. hehehe.. senang kerja zaman skang kan.. klu zaman dulu-dulu mai kutip satu2..=.="
Water jet jek smua lumut dan kotoran kat dinding, lantai dan tiang uh.. Smua kuma n lumut pasti dapat di musnahkan.. hehehe.. 
Dan salah seorang hulubalang beta.. yang gagah perkasa memotong smua rumput di Pulau Bidong uh.. =.="
Sempat agi pakcik nih nak posing kan.. layankan jek lah..hehehe
Setelah penat bekerja.. Apa lagi, bersiap sedia untuk bersantaplah smua.. Sepanjang berada di sana, menu-menu santapan smua sedap-sedap.. (^_^) Macam-macam lauk kami masak.. bak kata orang, peroot tak sempat nak lapar, dah kenyang balik dah.. hehehehee..

haaa..salah satu hidangan yang di sajikan.. Sotong celup tepung.. Sedap wooo.. Bila malam plak, kami wat bbq skit, tapi nak wat macam mana, malam uh Pulau uh dilanda ribut plak.. angin punya lah kuat sampai terbang tudung2 periuk..=.="

So, niat nak ber BBQ uh terpaksa dibatalkan.. tapi nasib bek, sempat masak ikan bakar kami.. hehehehe..

Keesokkannya, kami meneruskan keje kami dan bila dah petang uh, maka pulanglah kami ke darat...Sangat rindu darat owh..kerana kat situ line phone semput-semput jek dan wifi dan bekalan elektrik hanya ada pada waktu malam..=.="


PEACE daripada Kapten beta.. hehehe.. Pakcik gedik owhh... Time kaseh sudi menemani kami.. hehehe

Eh, cite sal Putera Raja yang beta jumpa kat Pulau uh.. Yup, sangat hensem.. dan beta hanya mampu bercakap sepatah dua kata jek ngan dia dan hanya mampu bermain mata.. Last-last, beta tak dapat pon no. telepon die, coz beta taknak smua orang dengki ngan beta.. hahaha

Akhir kata, beta ucapkan terima kasih kat korang smua coz, sudi membaca titah kurnia beta yang mengarut mengaban nih.. Pengalaman beta sepanjang menjalani praktikal uh sangat bermakna, coz beta banyak belajar tentang... banyak lah, tak terkira ilmu yang diperolehi uh.. Alhamdulillah...

Dimana pon kita berada, ingat pesan-pesan orang tua dan saling hormat menghormati antara kita.. yang tua di hormati yang muda di sayangi.. OH! Sila sayang saya.. coz saya muda ag..=P

Okies lah, adios korang.. Love u All~

Tiada ulasan:

Catat Komen

ads