Isnin, 9 Julai 2012

di negeri terengganu - Google Blog Search

di negeri terengganu - Google Blog Search


Disko <b>di Kuala Terengganu</b> yang berselindung di sebalik nama <b>...</b>

Posted: 08 Jul 2012 07:11 PM PDT

Aduan ini dituju khusus kepada pihak PDRM/Majlis Bandaraya Kuala Terengganu/Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Terengganu.Berhubung dengan tajuk diatas, saya terpanggil untuk membuat lapuran ini kerana terasa beramanah dan amat kecewa terhadap orang melayu, remaja lelaki dan wanita serta pelanggan veteran yang lupa diri berpoya-poya di pusat hiburan yang telah lama wujud itu.

Sehingga kini DISKO itu berjaya mengaburi pandangan pihak berkuasa kerana beroperasi menggunakan nama KOPITIAM di pusat Bandaraya Kuala terengganu yang mana hidangan utamanya ialah minuman keras, musik disko yang rancak serta tarian-tarian mengiurkan oleh GRO serta golongan LGBT yang di upah pemilik premis DISKO itu. Premis DISKO itu beroperasi seawal 11 pagi dan waktu kemuncaknya bermula 10 malam sehingga lewat pagi. Di situ kita boleh melihat orang melayu islam yang antaranya:

  • Meminum minuman keras dengan secara terbukanya lelaki serta wanita.
  • Menari seperti histeria tanpa segan silu dan adakalanya tarian yang mengghairahkan dipertonton oleh GRO, kaum LGBT serta remaja lelaki/perempuan yang masih di bawah umur.
  • Penjualan pil-pil khayal/ectasy yang terbuka dan berleluasa serta sering berlaku pergaduhan sesama sendiri.

Apa yang di beritahu kepada para pelanggan, premis DISKO itu tidak di pedulikan atau di pantau kerana hanya di anggap menjalankan perniagaan kedai kopi sahaja. Sebenarnya KOPITIAM DISKO itulah punca utama kepada peningkatan gejala sosial di Bandaraya Kuala Terengganu sejak dari dulu lagi.

Sehubungan dengan itu saya memohon jasa baik dari pihak berkuasa khususnya Jabatan Hal Ehwal Agama negeri Terengganu dan pihak PDRM supaya dapat mengambil tindakan yang sewajarnya keatas KOPITIAM DISKO serta pelanggan bangsa melayu yang mengunjungi pusat hiburan tersebut sepertimana yang dilakukan oleh Jabatan Hal Ehwal Agama di negeri-negeri lain.

Kerjasama dari pihak Dato/Tuan/Puan amat kami harapkan demi memastikan keruntuhan akhlak dan moral bangsa melayu Terengganu dapat di bendung supaya tidak di ketawakan serta di permainkan bangsa lain.

Sekian aduan saya;

Penyu Menanggis

By: roslan

PERINGATAN:  AduanRakyat.com.my tidak bertanggungjawab terhadap aduan yang diutarakan melalui laman web ini. Ia adalah aduan peribadi pengadu dan tidak semestinya menggambarkan pendirian AduanRakyat.com.my.

Aduan yang berkaitan:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads