Ahad, 8 Julai 2012

13 di jerangau - Google Blog Search

13 di jerangau - Google Blog Search


! acuyuhan: bakti siswa last day

Posted: 03 Jul 2012 09:19 AM PDT

akhirnya tibalah hari ketiga iaitu hari terakhir kami bersama penduduk kg jerangau..hari ketiga kami jadi fasilitator di sk jerangau.. antara ldk yang diadakan ialah baju tradisional, telefon buruk, banana split dan bermacam jenis tepuk untuk menceriakan pelajar sk jerangau..
aktiviti dimulakan dengan ceramah motivasi yang disampaikan oleh pegawai pengiring kami dan ketua fasi agar dapat menaikkan  semangat pelajar sk jerangau untuk belajar rajin rajin dan seterusnya aktiviti ldk..




apabila kami lihat pelajar pelajar mula bosan dan mengantuk,kami akan main banana split dan bermacam macam tepuk dan joget untuk menceriakan balik mood kanak kanak..
 kami main aktiviti telefon buruk..kami menggunakan simpulan bahasa yang mudah yang sesuai untuk pelajar sekolah rendah supaya senang ingat..dan mereka dikehendaki menggayakan simpulan bahasa tersebut untuk disampaikan kepada kawan yang lain..
mereka tidak dibenarkan membisik dan memang best,dan banyak sangat gaya dan telatah yang tidak berkaitan dengan simpulan bahasa pon ada..
 then,selepas zohor dan lunch kami bersiap siap packing barang dan menuju ke balai raya untuk majlis penutup dan penyampaian cenderahati dari penduduk kg jerangau kepada mahasiswa UTM.. 
kami dihidangkan minum petang dengan apam colourful yang sangat comel ini..

lepas bersalam salaman dengan warga kg jerangau,kami bertolak pulang ke UTM KL tapi sebelum tu kami singgah di pantai di depan UiTM dungun.. sangat beruntung pelajar uitm sebab ada pantai didepan kampus mereka..
kami menerima buah tangan dari keluarga angkat berbentuk sepasang tuala, kerepek pisang, bahulu madu, kerepek kapal terbang, dan tart telur..
sesunggunhnya pengalaman dan aktiviti bersama penduduk kg jerangau sangat bermakna dan akan disemadikan dalam ingatan kami.. tempoh 3 hari 2 malam sebenarnya tidak mencukupi bersama keluarga angkat..insyAllah panjang umur jumpa lagi..

suka sangat baju program ni sebab warna oren yang striking..hehe



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads