Rabu, 20 Jun 2012

13 di pulau wan man - Google Blog Search

13 di pulau wan man - Google Blog Search


Day 1st Trip To Terengganu.... | AlamS LegacY

Posted: 19 Jun 2012 09:27 PM PDT

Nak citer serba ringkas retreat aka family day yang my department, PTM, USIM buat di Merang Suria Resort, Setiu, Terengganu. We all gerak malam 14 Jun dari USIM dengan dua buah bas (memang full house lah). Perjalanan ambil masa lebih kurang 8 jam dan sampai ke Kuala Terengganu jam 5.00 pagi. Hentian pertama di Masjid Terapung Kuala Terengganu untuk singgah solat, mandi then rehat sekejap before breakfast.
After breakfast je kitorang trus grak ke Taman Tamadun Islam di Pulau Wan Man. Memang kena la time nie masih awal pagi dan tak panas. Sesuai utk bawa anak2 jalan-jalan. Oleh kerana grup kitorang agak ramai so dapat pakej yang lebih murah dan berbaloi termasuk voucher makan dan souvenir 2ringgit each plus train, kalau tak lemah lutut nak berjalan.
Antara monumen2 yang terdapat di TTI nie -
Pose ala model oleh pn wifey dan en asben di replika Kubbah As-Sakhrah, Jerussalem
Imani tengah tunggu turn utk naik train.
Agak penat jugak la melayan anak aku sorang nie masa kat TTI nie.....apa pun not bad la jugak tempat nie untuk dilawati sambil mengenal tempat ibadah masyarat Islam dari seluruh dunia.
Lebih kurang kul 12.30 tgh hari sampai la di Merang Suria Resort, Setiu, ready to check-in. lega skit bolehla  rehatkan badan dan bersihkan diri sebelum aktiviti seterusnya pula.
Di sebelah petang ada seminar motivasi yang disampaikan oleh Tn Hj Al Muzmi Abd Hamid, Timbalan Pengarah PTM, UMT. Pengisian agak menarik dan santai.
Fokus-fokus.....antara staf PTM yang 'kusyuk' mendengar ceramah padahal dalam kepala memasing dok terbayang keindahan Pulau Redang yang akan diterokai esok. Ha3.
Sebelah malam tiada aktiviti, so lepas dinner trus lepak bilik jer......and trus terlelap.....
actually everybody so excited for tomorrow. Pulau Redang here i come. See u on the 2nd Day of Trip to Terengganu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads