Sabtu, 7 April 2012

13 di setiu - Google Blog Search

13 di setiu - Google Blog Search


teganuku: 300 Penuntut IPTA Berhimpun <b>Di</b> Aman Kampus <b>Setiu</b>

Posted: 07 Apr 2012 07:38 AM PDT

Lebih 300 penuntut universiti di negeri ini menyertai program Aman Kampus Parlimen Setiu anjuran Gagasan Pendidikan Melayu Malaysia (Gagasan) Terengganu dengan kerjasama Persatuan Asperasi Terengganu (Asperasi) bermula semalam.

Program yang berlangsung selama dua hari itu melibatkan tiga institusi pengajian tinggi (IPT) iaitu Kolej Teknologi Bestari (KTB), Universiti Malaysia Terengganu (UMT) dan Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA).

Setiausaha Gagasan, Syed Anuar Syed Mohamad berkata, program yang dirasmikan oleh Ahli Parlimen Setiu, Datuk Mohd. Jidin Shafiee itu bermula dengan aktiviti Pentas Aman Muda di KTB sebelum disusuli program kemasyarakatan di perkampungan Rhu Sepuluh di Setiu hari ini.

Menurut beliau, antara kegiatan yang dianjurkan sepanjang program kemasyarakatan itu adalah aktiviti senamrobik bersama masyarakat setempat serta gotong-royong membersihkan kawasan rumah orang tua, masjid dan pantai Rhu Sepuluh.

''Kami juga menyumbang sedikit bantuan makanan kepada beberapa orang penghuni di kawasan penempatan rumah orang tua di kampung itu.

''Ia merupakan salah satu daripada usaha kami untuk mendekatkan golongan pelajar dengan penduduk kampung selain merapatkan hubungan di kalangan mahasiswa dan siswi dari ketiga-tiga IPT berkenaan," katanya ketika ditemui.

Tambah Syed Anuar, menerusi kegiatan seperti itu, para pelajar juga dapat berbakti serta memperoleh pengalaman baru dalam suasana kehidupan masyarakat kampung khususnya yang bekerja sebagai nelayan di kawasan itu.

 Utusan

<b>SETIU</b> HARI INI: KPO <b>SETIU</b> BERMUKIM <b>DI</b> KELULUT

Posted: 03 Apr 2012 10:56 PM PDT

BATU RAKIT – Agensi Pembangunan Masyarakat Terengganu (APMT) telah menyusunatur program dalam meningkatkan gerakerja anggota di bawahnya di setiap parlimen di negeri ini dengan kerjasama berbagai agensi kerajaan negeri dan persekutuan. Dalam program tersebut semua anggota di semua peringkat wajib hadir supaya dapat menerima input yang padu bagi menentukan hala tuju kearah tugasan masing-masing.

          Bagi sesi ke 8 Kursus Pemantapan Organisasi (KPO), seramai 97 orang anggota APMT di parlimen Setiu, terdiri Ketua Penyelia, Penyelia, Pembantu APMT dan Skim Latihan Graduan (SLG) di peringkat parlimen dan DUN telah hadir di Marang Village Resort & Spa, Kelulut, Marang 55 km dari sini. Mereka mewakili setiap Dewan Undangan Negeri (DUN) Jabi, Permaisuri, Langkap dan Batu Rakit selama 3 hari bermula 1 April dan berakhir pada 3 April 2012
          Kali ini selain Agensi Pembangunan Masyarakat Terengganu (APMT), Unit Perhubungan dan Komunikasi Negeri Terengganu (UKOM), Imtiaz, Polis DiRaja Malaysia (PDRM) dan Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara telah memberi sokongan dalam membantu program untuk memantapkan pelaksanaan kerja kakitangan di parlimen Setiu.
         Pada sesi pertama, Penolong Pengarah APMT, Mohamad Fauzi Muda telah bertindak selaku pemandu arah dalam aktiviti "Ice Breaking". Kesemua peserta berkesempatan melaksanakan tugasan sebagaimana yang diarahpandu dalam menuju suasana perkhidmatan yang berkaitrapat dengan aneka ragam tindak tanduk masyarakat semasa. Rata-rata peserta tidak rasa jemu dan sentiasa patuh dengan disiplin yangmana telah dapat menepati masa pada setiap jadual program. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads