Jumaat, 9 Mac 2012

di negeri terengganu - Google Blog Search

di negeri terengganu - Google Blog Search


Masalah gejala sosial <b>di Kuala Terengganu</b> | Aduan Rakyat Online

Posted: 09 Mar 2012 12:07 AM PST

Aduan ini dituju kepada pihak Polis/Majlis Bandaraya Kuala Terengganu/Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Terengganu.Berhubung dengan tajuk diatas. Saya sebagai rakyat negeri terengganu ingin membuat aduan diatas rasa prihatin terhadap remaja-remaja dan anak-anak negeri terengganu yang mana aduan saya adalah berkaitan dengan pusat hiburan di kawasan Kuala terengganu yang mana dimonopoli oleh anak bangsa melayu yang beragama islam.

Saya telah mengunjungi pusat hiburan tersebut dan terkejut melihat situasi yang ada dalam pusat hiburan tersebut. Antaranya adalah:

  1. Anak bangsa melayu minum minuman keras dengan secara terbukanya
  2. Lelaki dan perempuan menari bersama tanpa segan silu dan adakalanya tarian yang mengghairahkan dipertonton oleh remaja-remaja perempuan.
  3. Penjualan pil-pil khayal/ectasy yang terbuka dan berleluasa.
  4. Penjaga merupakan orang melayu.
  5. Sentiasa berlaku pergaduhan di tempat tersebut.
  6. tidak menghormati malam jumaat kerana pada malam jumaat premis tersebut tetap beroperasi.

Saya percaya tempat ini adalah merupakan salah satu faktor peningkatan gejala sosial di negeri Terengganu, sehubungan dengan itu saya memohon jasa baik dari pihak berkuasa khususnya Jabatan Hal Ehwal Agama negeri Terengganu dan pihak polis atas dasar prihatin dan tanggungjawap terhadap remaja-remaja kita supaya dapat mengambil tindakan yang sewajarnya keatas pusat hiburan tersebut serta pengunjung yang mengunjungi pusat hiburan tersebut sepertimana yang dilakukan oleh Jabatan Hal Ehwal Agama di negeri-negeri lain. Kerjasama dari pihak Dato/tuan/Puan/en amat saya hargai.

Sekian aduan saya

By: Zaha

PERINGATAN:  AduanRakyat.com.my tidak bertanggungjawab terhadap aduan yang diutarakan melalui laman web ini. Ia adalah aduan peribadi pengadu dan tidak semestinya menggambarkan pendirian AduanRakyat.com.my.

Aduan yang berkaitan:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads