Isnin, 3 Oktober 2011

13 di pulau bidong - Google Blog Search

13 di pulau bidong - Google Blog Search


WhatEver..!!: Baru Aku Tahu Ada Apa <b>Di</b> Dalam Tuh...Yess BEBEH..!!

Posted: 28 Sep 2011 05:41 PM PDT

penat penat giler aku berbaloi la kawan..!! tapi aku masih tak puaslah.... i want more..!! AKU TAK PUAS LAGI.... aku terpesona, aku teruja, aku seronok.....

jeng jeng jeng.. apakah semua ini....?? hahaha.. wokey lah secara jujurnya aku memang tak puas bersama..
ye bersama kawan kawan aku trip di PULAU BIDONG.. hehehehe

Kami ke Pulau Bidong sebab ada progrem suvival laut yang diwajibkan kepada setiap mahasiswa Universiti Malaysia Terengganu..jap jap..kalau korang nak tahu  Pulau Bidong adalah sinonim dengan universiti kami, sebab pulau tuh hanya universiti kami guna sahaje.best giler.. tapi cuma dalam 2 hari 1 malam je.. tak puas.
kami menikmati keindahan laut di sana, kami snorling, berkayak,memancing( aku dapat 3 ekor okey..!!), jejak warisan(peninggalan Vietnam),dan water confident.

Sejarah
wokey Pulau Bidong ini ada sejarahnya disebalik keindahan flora dan faunanya.. Pulau ini dahulunya adalah tempat pelarian orang Vietnam semasa perang Amarika dan Vietnam dulu. kebanyakan pelarian ini adalah terdiri daripada orang yang berada, ye lah orang kaya kaya je dapat belayar dulu... banyak tinggalan sejarah sepertu tugu peringatan dan lain lain...

yang bestnya tuh ada WIFI umt_hotspot tuh...

tak sangka pihak universiti buat wifi kat pulau tuh, ingat kat dalam universiti je..hebat melampau lampau...

hahahha..

yang penting aku happy sangat, im enjoying plesure time with my friends.. 

but the most important is.....jeng jeng jeng

Note: Walaupun mata memandang kosong seperti tidak mempunyai apa apa nilai, tetapi jika kita menyelaminya pasti ada sesuatu tidak ternilai harganya... samalah seperti kita bernama insan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads