Khamis, 28 Julai 2011

13 di setiu - Google Blog Search

13 di setiu - Google Blog Search


Dr Azman Ibrahim: Felda Parlimen <b>Setiu</b>, kenyataan pahit yang perlu <b>...</b>

Posted: 28 Jul 2011 03:27 AM PDT

|

Jalan ke Putrajaya tidak mungkin boleh dicapai tanpa menguasai pengundi felda. 58 kerusi parlimen seluruh negara ditentukan kemenangannya oleh undi masyarakat felda. Di Terengganu, sekurang-kurangnya 3 kawasan parlimen tidak boleh mengabaikan sama sekali suara masyarakat felda. Setiu, Dungun dan Kemaman. Hanya 2 kerusi parlimen yang tidak melibatkan undi felda, Kuala Terengganu dan Marang. Kedua-duanya telah dikuasai PAS.

Pemerhatian jujur mengambarkan kepada kita bagaimana masyarakat felda di Terengganu tidak bergerak seiring dengan kesedaran masyarakat felda di lokasi-lokasi lain seluruh negara. 317 tanah rancangan felda di seluruh negara, nyata kita di Terengganu masih terkebelakang dari segi gelombang dan arus kesedaran. Saf kepimpinan baru PAS Terengganu perlu melihat perkara ini dengan betul-betul sistematik dan berkesan. Sekiranya langkah segera tidak diambil, agak sukar impian kita mampu dicapai.

Kita dimaklumkan, dari sasaran 60 kerusi yang perlu dimenangi PAS untuk ke Putrajaya bersama rakan PR, salah satunya adalah Parlimen Setiu. Di Setiu, 2 dari 4 kerusi DUN dalam Parlimen Setiu iaitu Jabi, Langkap ditentukan kemenangannya dengan undi peneroka. Dengan majoriti kekalahan Parlimen Setiu PRU 12 yang mencecah lebih 7,000 kita perlu mengakui dengan jujur jalan sukar tanpa usaha gigih dan berkesan.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads