Rabu, 29 Februari 2012

13 di besut - Google Blog Search

13 di besut - Google Blog Search


Wanita maut dirempuh kereta <b>di Besut</b> |

Posted: 17 Feb 2012 03:21 AM PST

| MUKA DEPAN | KEMBALI KE ATAS . | Hantar Artikel / Iklan | Penulis Tamu | Kami | Penafian
| 1 Utama | Agama | Blog | Komputer & Internet | Motivasi | Niaga & Kewangan | Pelbagai | Politik | Promo | Remaja | Wanita |

Copyright ©2012 Semua kandungan inimajalah.com.my dilesenkan di bawah Creative Commons 3.0, iaitu semua penyiaran semula mesti membuat pautan (link) ke inimajalah.com.my. Mengikut Creative Commons 3.0, penyiaran semula juga mesti tidak membabitkan sebarang modifikasi dan / atau tokok tambah terhadap teks asal sebagaimana disiarkan oleh inimajalah.com.my
| Alif Lam Mim . | Creativity by inimajalah.com.my
  • 12 visitors online now

13 di gong kedak - Google Blog Search

13 di gong kedak - Google Blog Search


Anak Merdeka: Bangunan Tinggi <b>di Gong Kedak</b>

Posted: 06 Nov 2011 11:48 PM PST

Assalamualaikum....


Cuba korang tengok bangunan kat atas tu...Bangunan tu still dalam pembinaan lagi... Ketinggiannya dalam 3 tingkat n kalo dilihat maybe akan lagi tinggi lepas siap nanti... Ape yang jadi persoalannya ialah ianya berhampiran dengan Pangkalan Udara Gong Kedak betul2 bersebelahan dengan pagar Pangkalan...
Ianya juga berhampiran dengan runway Pangkalan... Ape tujuan Bangunan ini dibina?? Sebagai Menara Pemerhati bagi sebarang aktiviti dalam pangkalan ke? Pangkalan Udara Gong Kedak merupakan salah satu Pangkalan STRATEGIK negara yang menempatkan 18 buah pesawat tercanggih milik TUDM... So dari bangunan yang akan dibina nie tak mustahil setiap aktiviti pergerakan udara Pangkalan akan dapat diperhatikan dari bangunan ini.....So TUDM rasanya perlu menyiasat pemilik bangunan ini agar ianya tidak dijadikan bangunan yang merekodkan semua aktiviti pergerakan udara dari pangkalan....

13 di batu rakit - Google Blog Search

13 di batu rakit - Google Blog Search


3 lot tanah <b>di Batu Rakit</b>,Mengabang Lekor,Terengganu | Azmiral.com

Posted: 07 Feb 2012 09:07 PM PST

Lokasi tapak area Batu Rakit, kg Mengabang Lekor hanya 800m ke jln besar.
Berhampiran dgn Giat mara lebih kurang 400m.
Lebih kurang 1km lebih ke Sek.Men.Keb Batu Rakit,Mengabang Lekor.
Lebih kurang 5.6km ke MRSM.
Harga Bungalow dari RM275,000.00 keatas…..
Harga mengikut keluasan rumah yang diminta.

Memori seorang guru: Suatu Pagi <b>Di</b> Pantai <b>Batu Rakit</b>

Posted: 31 Dec 2011 04:45 AM PST

Ibu selamanya di hati

Bagiku setiap hari adalah hari ibu...kepada semua ibu-ibu Selamat hari Ibu.Semoga pengorbanan dan kasih sayang yang tidak terhingga yang telah ibu curahkan akan mendapat balasan yang terbaik daripada Dia Yang Maha Penyayang...Dedikasi buat ibu yang ku panggil "Mak" Fatimah binti Ismail...

Ayah Kau Tetap Kuhargai

Buat insan yang panggil "ayah" ingin kutitipkan" selamat hari bapa"buatmu.Ayah..terima kasih di atas segala-galanya..Doa dan harapanku semoga Allah sentiasa memberkatimu...

13 di kuala terengganu - Google Blog Search

13 di kuala terengganu - Google Blog Search


Besarkan Perut <b>di Kuala Terengganu</b> | Pen Merah

Posted: 01 Feb 2012 08:36 PM PST


assalamualaikum61 Besarkan Perut di Kuala Terengganu

IMG 0678 Besarkan Perut di Kuala Terengganu

Selama berbulan aku tak balik Terengganu, akhirnya last minute punya plan  sampai jugak aku kat negeri tercintee. Ecehhh, mengada betul! Kahkahkah! Benda pertama dalam kepala nak carik kedai makan tapi sudahnya banyak sangat list, aku pergi aje kedai yang driver bawakkan. Lama sangat tak balik sampaikan semua makanan aku nak try nak singgah nak beli macam orang gila shopping padahal tak sedar diri tengah berdiet. Wuwuwuuuuu.

Kalau keluar dengan kawan – kawan mesti dorang dah faham sesangat dengan perangai aku mesti nak Nasikkkk! Dah nama duduk kat pantai Timur anak tekak aku mesti wajib makan nasi walaupun on diet. Dulu aku tak suka ikan tapi sekarang pergi restoran mesti carik ikan dulu sebelum pilih ayam. Kalau dulu, ikan tu pilihan last aku amek. Dah terbalik pulak sekarang!

IMG 0682 Besarkan Perut di Kuala Terengganu

Tapi part yang best bila dapat keluar dengan ni haaa kazen aku budak bernama Reen. Dah selalu sangat plan nak makan sesama nak jumpa bila balik tapi biasalah aku ni janji tinggal janji aje sudahnya. Abaikan muka aku yang kusam sebab baru lepas merempit dari kl agak poyo di situ tapi fokuskan pada kazen aku aje la ye sebab dia cantik. Jangan comparekan aku dengan dia sebab macam langit dengan bulan. Muahahahaaaa.

IMG 0680 Besarkan Perut di Kuala Terengganu

Apa kena mengena dengan lauk ni? Baidewey, lauk ni adalah untuk peneman aku yang sedang bina badan. Nasi yang sikit tapi protein yang lebih. Dulu aku bet Rm200 dengan dia tapi takde sape yang menang sebabnya dua – dua dah kurus. Tahniah sebab kau dah kurus tapi jeles bila tengok badan dia yang semakin fit dan tak boroi dah. Malas nak cakap depan – depan nanti tak larat aku nak tengok hidung dia yang non stop kembang kempis.

P/s: Semalam aku beli kepok lekor sampai beratus – ratus punya banyak. Hari ni kerja aku nak pergi hantar delivery pulakkk! Rajinnya aku sekarang. Kahkahkah!

13 di hulu terengganu - Google Blog Search

13 di hulu terengganu - Google Blog Search


Stadium mini akan dibina <b>di Hulu Terengganu</b> | Informasi Dot My

Posted: 12 Feb 2012 12:59 PM PST

HULU TERENGGNU – Sebuah stadium mini akan dibina di daerah Hulu Terengganu dalam usaha mengembangkan bakat sukan di kalangan belia dan mengelak mereka daripada melakukan gejala yang kurang sihat, kata Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Said.

Beliau berkata kerajaan negeri telah meluluskan peruntukan sebanyak RM1.5 juta untuk kerja-kerja menambak tanah bagi tapak stadium berkenaan.

"Kita minta tender dikeluarkan segera kerana untuk mementapkan tanah memakan masa juga," katanya di sini.

Ahmad berkata kerajaan negeri telah mengenal pasti kawasan seluas lebih 10 hektar di Kampung Paya Besar di sini untuk pembinaan stadium itu.

Beliau berkata kos pebinaan mini stadium itu setakat ini belum dapat dipastikan dan ia masih dalam proses mereka bentuk.

"Kita perlu mengambil masa sebelum membina stadium kerana bimbang berlaku sesuatu yang tidak diingin sekiranya tanah tidak mantap," katanya.

Ahamd berkata setakat ini Kemaman dan Besut sudah memiliki stadium mini masing-masing tetapi kedua-dua stadium itu sudah lama dan tidak sesuai lagi dengan keadaan sekarang.

Beliau berkata sukan adalah satu cabang yang diberikan perhatian oleh kerajaan negeri bagi melahirkan generasi cergas dan sihat.

"Kita harap ramai lagi atlet-atlet sukan yang berwibawa akan dilahirkan di daerah Hulu Terengganu dengan adanya mini stadium ini," katanya.- Bernama

Number of View :70

13 di pulau perhentian - Google Blog Search

13 di pulau perhentian - Google Blog Search


HELANG RECREATION CLUB: HRC <b>DI PULAU PERHENTIAN</b> FEB <b>...</b>

Posted: 22 Feb 2012 10:52 PM PST

Assalamualaikum dan Salam Perpaduan,
Rakan HRC segak bergaya dengan baju rasmi HRC di pintu masuk jeti Pula Perhentian . Kami warga HRC mendoakan agar Abg Anis - 9W2 LER - S18 selamat pergi dan kembali ke pangkuan keluarga tercinta . amin
Webmaster

13 di jerangau - Google Blog Search

13 di jerangau - Google Blog Search


Memang Sengal, Bayi Ditinggalkan <b>Di</b> Alas Kaki Rupa-rupanya <b>...</b>

Posted: 25 Feb 2012 09:03 AM PST

anda tanya bayi siapa yang ditinggalkan atas alas kaki di depan pintu sebuah rumah di Kampung Beladau, Kepong dekat sini pada Jumaat lalu terungkai apabila bayi itu sebenarnya anak kepada wanita yang membuat laporan polis mendakwa menemui bayi itu.

GADIS yang direman pada Jumaat lalu menunjukkan alas kaki tempat seorang bayi ditemui di Kampung Beladau, Kepong, Kuala Terengganu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, K. Manoharan berkata, tembelang pekerja sebuah kedai makan berusia 23 tahun itu terbongkar selepas polis menemui beberapa bukti mengaitkan kelahiran bayi berkenaan di salah sebuah bilik di rumah yang didiami wanita terbabit.

Menurut beliau, hasil pemeriksaan lanjut mendapati wanita itu baru melahirkan bayi berkenaan secara bersendirian sebelum suspek membuat laporan polis pada Jumaat lalu mendakwa bayi itu diserahkan oleh seorang warga emas.

"Siasatan mendapati sebaik bersalin, wanita itu terus menyerahkan bayinya kepada seorang kakak angkatnya untuk dijaga beberapa hari.

"Selepas itu, kakak angkat wanita terbabit memulangkan semula bayi itu kepada si ibu," kata Manoharan ketika ditemui di pejabatnya di sini semalam. -kosmo

'Kalau tak nak, buang!

SAYANG... Wan Shahira memangku bayi lelaki yang ditinggalkan di hadapan pintu rumah keluarganya.

KUALA TERENGGANU: "Ambillah budak ini, kalau tak nak jaga buang je, budak ini baik, tak menangis," kata seorang wanita warga emas kepada Wan Shahira Wan Nazri, 23, ketika meninggalkan bayi lelaki dipercayai baru berusia seminggu di pintu depan rumah keluarga angkatnya di Kampung Beladau Kepong, di sini, petang kelmarin.

Menurutnya, selepas berkata demikian, wanita berusia lingkungan 70-an itu meletakkan bayi malang yang dianggarkan seberat tiga kilogram dan masih bertali pusat itu di atas pengalas kaki di depan pintu sebelum bergegas meninggalkan rumah dalam kejadian jam 6 petang.

"Saya kemudian terus mengambil bayi yang lengkap berpakaian dan berstoking itu ke bilik tidur sebelum memberitahu ayah angkat yang pulang ke rumah selepas Maghrib," katanya ketika ditemui di rumah keluarga angkatnya, malam kelmarin.

Wan Shahira berkata, kejadian berlaku ketika dia menidurkan adik bongsunya berusia tiga bulan di ruang tamu manakala ibu bapa angkat, Rashid Sulong, 56, dan Rokiah Mohamad, 36, tiada di rumah kerana berniaga di kedai makan yang diusahakan mereka di Kampung Sungai Rengas, tiga kilometer dari rumah.

"Pada mulanya, saya mencadangkan kepada wanita terbabit supaya menyerahkan bayi itu kepada ibu angkat yang berada di kedai makan di Kampung Sungai Rengas selepas dia mendakwa mengenali ibu yang mesra dengan panggilan Mak De.

"Wanita itu juga mendakwa tinggal di Jerangau, Hulu Terengganu, di tempat di mana ibu angkat saya berasal.

"Dia datang ke rumah dengan menaiki sebuah kereta jenis Ford Laser lama berwarna merah dipandu seorang lelaki yang kelihatan berusia hampir sebaya dengan wanita terbabit dan ketika kejadian, lelaki itu hanya menunggu di dalam kereta," katanya.

Sementara itu, Rashid berkata, selepas dimaklumkan Wan Shahira mengenai kejadian terbabit, dia terus ke rumah pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung Beladau Kepong untuk memaklumkan perkara itu sebelum menghubungi Balai Polis Chabang Tiga, di sini, jam 9 malam.

"Ketika kejadian, saya dan isteri berada di kedai makan yang kami usahakan, manakala Wan Shahira menidurkan adik bongsunya berusia tiga bulan di rumah sementara seorang lagi anak, Fatin Nurshafikah, 9, tidur di bilik dan dua anak lagi keluar bermain.

"Saya tidak pasti siapa warga emas berkenaan walaupun mereka mendakwa berasal dari kampung isteri di Jerangau, Hulu Terengganu," katanya.

Bagi memastikan sejauh mana kebenaran dakwaan itu, Rashid berkata, dia memberitahu kejadian itu kepada isterinya yang kemudian menghubungi saudara-mara di Jerangau, namun dimaklumkan tiada saudara mereka di sana yang bersalin dan menasihati wanita itu membuat laporan polis.

"Saya percaya mereka yang melakukan perbuatan itu mengenali keluarga saya kerana dimaklumkan mereka terus menuju ke rumah ketika menghantar bayi ini," katanya.

Bayi terbabit kemudian dibawa anggota polis ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ), di sini, dengan ditemani Wan Shahira dan seorang jiran pada jam 11.50 malam sebelum mereka membuat laporan di Pondok Polis HSNZ jam 12.30 pagi semalam.

Timbalan Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu, Superintendan Abdul Halim Ishak ketika dihubungi mengesahkan penemuan bayi lelaki terbabit dan berkata, pihaknya menjalankan siasatan berhubung kejadian itu. -hm 26/2

13 di ketengah jaya - Google Blog Search

13 di ketengah jaya - Google Blog Search


Dua penjawat awam dicekup separuh bogel | Info Gallery

Posted: 27 Feb 2012 08:11 AM PST


DUNGUN – Dua penjawat awam yang juga rakan sekerja di sebuah agensi kerajaan di Dungun, didenda RM2,800 atau dua bulan penjara selepas masing-masing didapati bersalah melakukan perbuatan tidak bermoral di sebuah rumah, dekat sini, awal pagi, Disember lalu.

Khairul Mubin Abdullah, 26, dan pasangannya, Laily Norashikin Che Sukeri, 22, menerima pengajaran paling berharga apabila kedua-duanya dijatuhkan hukuman setimpal oleh Hakim Mahkamah Rendah Syariah Dungun, apabila masing-masing membuat pengakuan bersalah atas tuduhan persediaan melakukan persetubuhan.

Mengikut fakta kes yang dibaca pendakwaraya, Khairul, seorang Pembantu Kebajikan Masyarakat bersama pasangannya, Laily, kakitangan kerajaan berstatus janda yang beralamat di Ketengah Jaya, Dungun ditahan sepasukan Pegawai penguat kuasa syariah dalam satu serbuan di sebuah rumah di Jalan Sekolah Intan Zaharah Balai Besar, Dungun kira-kira jam 2.10 pagi, 7 Disember 2011.

Selepas pintu rumah dibuka, tertuduh lelaki didapati hanya memakai tuala mandi, dan pemeriksaan lanjut dalam sebuah bilik menemui seorang perempuan tidur dalam keadaan berselimut dengan toto.

Pemeriksaan lanjut juga mendapati perempuan tersebut hanya memakai seluar dalam.

Turut dirampas dalam serbuan itu sebagai barang kes, coli milik tertuduh perempuan.

Soal siasat mendapati keduanya tidak mempunyai hubungan muhrim dan mereka dibawa ke Pejabat Agama Dungun untuk siasatan lanjut sebelum didakwa melakukan persediaan untuk melakukan persetubuhan luar nikah.

Ketika mengemukakan rayuan kepada mahkamah, kedua-dua tertuduh merayu agar diringankan hukuman dengan alasan kedua-duanya kini sudah mengikat tali pertunangan dan bakal melangsungkan perkahwinan Mac ini.

Bagaimanapun, Hakim Syarie, Shamsuddin Ngah tetap berpendirian bahawa kesalahan dilakukan mereka amat serius, dan kedua-duanya berhak menerima hukuman setimpal atas perbuatan dilakukan.

Khairul yang berasal dari Sarawak bersama pasangannya menjelaskan denda yang dikenakan.

kredit : Sinarharian.com.my

Info Gallery - Memalukan diri sendiri dan keluarga,jika nak carilah yang halal,bernikah lah untuk mengawal nafsu

13 di jabor - Google Blog Search

13 di jabor - Google Blog Search


Pelampung Bocor: Trip Kenyir (Trip Tengas 2012)

Posted: 25 Feb 2012 03:35 AM PST


            AKHIRNYA…. AKHIRNYA… tercapai juga hajat aku nak memancing kat tasik buatan terbesar kat m'sia ni… sebelum ni aku ada pernah buat satu entry pasal nak pergi memancing kat tasik kenyir tapi tak kesampaian… segala2nya bermula bergini…
            Aku menerima satu sms dari kawan baik aku yang berkerja kat Melaka kira2 2 minggu sebelum cuti tahun baru cina tempoh hari… bertanyakan apa aktiviti aku semasa cuti tahun baru cina nanti memandangkan cuti tahun baru cina tahun ni agak panjang… 4 hari sebab bersambung dengan cuti hujung minggu… bermula dari hari sabtu hingga hari selasa… aku mula dah agak mesti acai nak ajak aku pergi memancing… mula2 aku agak gi memancing kat kolam2 area kl ni jer… memandangkan aku memang takde plan nak pergi mana2 waktu cuti tu… so, aku memang free la…
            Tak lama lepas tu acai terus call aku… dia kata adik ipar dia, farid, ada plan untuk buat satu trip memancing ke tasik kenyir pada cuti tahun baru cina nanti… bertolak dari kl malam jumaat, masuk kenyir pagi  sabtu dan keluar pagi selasa… 4hari 3malam… setelah aku confomkan dengan betty maka aku bagitau acai aku ON…
            Sepanjang 2 minggu sebelum tarikh trip, aku pun buat la persediaan  yang sepatutnya seperti menyediakan peralatan perkhemahan dan melengkapkan peralatan memancing… aku juga ada membeli beberapa gewang baru jenama rapala dan beberapa jenis gewang sudu… aku sebenarnya tak tahu jenis pancingan apa yang aku akan buat kat kenyir nanti… sebagai persediaan aku beli la semua yang patut
            Trip aku bermula pada hari jumaat 20 Feb 2012… acai bergerak dari Melaka lepas kerja terus pergi ambil farid di kajang… pastu terus amik aku kat Gombak… acai sampai kat rumah aku dalam kul 12 tgh/malam… lepas loading barang aku dalam kereta acai yang memang dah sedia sarat dengan barang lain… kami pun bertolak dengan kereta Honda acai dlm kul 1pagi… miza yang belum tido waktu tu melambai2 menghantar aku pergi…
            Aku jangkakan jalan akan jem pepagi ni di sebabkan cuti panjang sebab ramai nak balik ke pantai timur… tapi jalan lengang plak… tak tahu la kape… perjalanan sepanjang Lebuhraya Pantai Timur lancar… kami berhenti rehat di hentian termerloh untuk re-group dengan geng2 yang lain… semua ada 2 kereta dalam konvoi kami seramai 7 orang… kami keluar highway di jabor dan terus menuju ke kuala berang…
            Sampai ke kuala berang pada waktu subuh… farid buat arrangement untuk berjumpa dengan ketua guide kami kunai dan terus sarapan bersama… waktu ni makin banyak kereta2 telah mula memenuhi Bandar kuala berang… aku yakin kesemuanya pemancing yang nak masuk ke kenyir dari gaya masing2… sesudah bersarapan dan membeli sedikit lagi bahan2 yang diperlukan… kami bergerak ke pintu masuk empangan, jeti jenagor… untuk pengetahun korang tasik kenyir ada 2 jeti yang selalu digunakan untuk masuk ke tasik kenyir… iaitu jeti jenagor dan jeti gawi… jeti jenagor lebih dekat dengan pintu empangan manakala jeti gawi lebh jauh…
            Kumpulan kami merupakan kumpulan terakhir yang bergerak dari jeti kerana member ruang kepada Boat House yang lebih besar mengambil penumpang… kami hanya menggunakan 3 buah bot fiber untuk ke lokasi pancingan kami… sewaktu menunggu ini juga kami berpeluang berjumpa dengan dato' asri… tuan punya bot… dato' dulu ada boat house tapi dah karam, sebab tu kami naik bot fiber jer… kalau naik bot house tak perlu berkemah… tidor atas bot je…
            Walaupun kami adalah kumpulan terakhir bertolak, tetapi kami adalh kumpulan pertama yang sampai ke destinasi kerana bot fiber lebih laju… perjalanan dengan bot fiber yang sarat dengan kelengkapan memakan masa 2 jam… jika dengan boat house ambil masa 4 jam… kami berhenti seketika di pejabat renjer untuk buat pendaftaran masuk ke taman Negara.
            Setelah sampai ke lokasi, kami membersihkan kawasan perkhemahan dan mendirikan khemah. Semuanya selesai dalam lebih kurang jam 4 ptg… tanpa membuang masa aktiviti memancing dimulakan… tangkapan pertama kumpulan kami adalah kelah bersaiz sedang… selepas itu ikan tengas mula memakan umpan… umpan yang digunakan adalah sawit peram… ikan tengas yang pertama aku juga dapat pada petang itu… memancing dibelakang bot yang berlabuh ditebing sungai… aku tak ingat berapa jumlah semuanya yang aku Berjaya daratkan pada petang itu, tetapi semuanya ikan tengas… ikan mula berhenti makan bila senja menjelang tiba…
            Selepas makan malam yang dimasak oleh kunai… sesi pancingan malam pun bermula… umpan sawit yang dilabuhkan tak mendapat sambutan… Cuma baung je yang memakan umpan cacing, tapi itu pun tak banyak… aku masuk tido awal kerana kepenatan… sorry la takde gambar yang aku ambil sewaktu sesi ni sebab h/phone dah simpan dalam bekas water proof, lagipun  kat kawasan ni takde coverage… nak bawak kamera takut tajuh dalam air…
            Keesokkan paginya aku bangun awal… jam 5.30 pagi aku dah bangun… itu pun sebab kunai pasang mercun dan bising2 sebab kawasan perkhemahan gelap… mercun dipasang untuk menakutkan binatang buas yangberdekatan… kami tak dapat nak idupkan unggun api sebab kayu basah dek hujan sebelah petang semalam… hari ni pancingan kami beralih ke kawasan jeram di hulu sungai… kami terpaksa trekking untuk sampai ke lokasi berkenaan… memang mencabar, berjalan didalam hutan sambil membawa set memancing…
            Lokasi memang cantik dan menarik… ada air terjun lagi… kami memancing sehingga petang di sini… hasilnya memang banyak… boleh buat makan t/hari dan lebihnya bawak balik ke kem site… ikan tengas segar yang dibakar memang sedap sekali… sebelah petang kami balik semula ke kem site… ikan yang Berjaya dipancing terus dibuang perut dan disimpan dalam coleman yang penuh dengan ais… sebelah petang aku dan acai bersama sorang guide keluar untuk mencuba nasib pancingan casting… walaupun waktu ni bukanlah masa terbaik untuk pancingan casting… waktu terbaik pancingan casting adalah awal musim hujan untuk menduga sebarau dan ketika musim panas untuk menduga toman… sesi casting tak bertahan lama kerana hujan mula turun dah kami terpaksa balik semula ke kem site… sebelah malam aku tak join aktiviti memancing baung… aku masuk tido awal… seperti biasa….
            Esok paginya aku bangun lewat sikit… kul 7.00pagi… keletihan seharian memancing semalam… hari ni kami tak mahu pergi memancing jauh2… tak jauh dari kem site ada satu lubuk… kami parking bot di pinggir lubuk dan memancing dari situ… pancingan di lubuk ni hasilnya juga amat2 memberasangkan… Cuma aku jer yang tak berapa bernasib baik… bila nak masuk ke petang… kami pulang ke kem site… aku meneruskan pancingan dari tebing kem site, dari situ aku Berjaya mendaratkan beberapa ekor ikan tengas bersaiz sedang… sebelah lewat petang aku dah stop mancing… dah puas dah, aku mandi sungai plak… sejuk dan jernih betul airnya… malam seperti biasa, pancingan baung… malam ni baung makan lebih galak… aku tak minat nak mancing baung sebab pakai umpan busuk, umpan tapa, so, tengok je la dari tepi… seperti biasa… masuk tido awal…
            Hari terakhir kami di kenyir… semua bangun awal… terus berkemas dan bersihkan tapak perkhemahan… sebelum pukul 10pagi… kami dah bertolak keluar semula ke jeti jenagor… perjalanan balik lebih laju sebab peralatan balik kurang dengan peralatan yang dibawa masuk… terutama dari segi bekalan makanan dan minuman… kami sampai ke jeti sebeluk pukul 12… dah kami adalah kumpulan pertama yang sampai pada pagi itu… setelah memunggah barang keluar dan berjumpa dengan dato', bersalam-salaman dengan guide… kami pun bertolak balik semula ke kl


            Dalam perjalanan balik kami singgah beli kopok lekor… lewat petang kami sampai ke Gombak… sebelum berpisah kami bahagikan dulu hasil tangkapan… aku dapatla seplastik penuh ikan pelbagai saiz… ikan tu aku grill je, makan cicah dengan kicap campur cili padi potong… pehhh sedap giler…

13 di chukai - Google Blog Search

13 di chukai - Google Blog Search


Himpunan Tolak Umno; Himpunan Akhir Warga <b>Chukai</b> Sebelum <b>...</b>

Posted: 30 Jan 2012 03:37 PM PST

KEMAMAN – PAS Chukai merancang mengadakan satu himpunan besar-besaran, lanjutan dari program mega berprestij, Himpunan Kebangkitan Rakyat PAS Ganti Umno (PGU).


Penolong Setiausaha PAS Terengganu , Haji Hanafiah Mat@Ramly berkata tiga siri program PGU yang bermula di Chukai pada Januari tahun lalu telah berjaya menghimpunkan lebih 100,000 rakyat Terengganu.

"Ia bermula dengan program PAS Ganti Umno (PGU) yang di lancarkan di Kemaman (15 Januari) tahun lepas telah menghasilkan satu gelombang,

"seluruh rakyat  pelbagai lapisan memberikan sokongan terbuka kepada perjuangan PAS,"ujarnya ketika ditemui.

Menurutnya, selepas itu program PGU telah diadakan di kawasan Besut pada 18 dan 19 Mac dan berjaya melepasi sasaran menghimpunkan 30,000 rakyat.

Beliau berkata, program PGU kali ketiga pada 14 dan 15 Oktober di Pantai Pandak Chendering, dalam kawasan Kuala Terengganu merupakan kemuncak himpunan apabila lebih 50,000 orang berkunjung.

[Gambar - Hj Hanafiah (depan, 4 dari kiri) bersama program 'Gateh Pemuda' sempena Sambutan Ulang Tahun Ke-60 PAS Peringkat Kawasan Kemaman pada Jumaat 27 Januari]

Oleh itu, kata belia, pelbagai pihak termasuk agensi risikan kerajaan Umno/BN melaporkan kebangkitan rakyat melalui program PGU akan menumbangkan Umno/BN pada pilihanraya umum ke-13 (PRU-13) akan datang.

Justeru, beliau yang juga Pengarah Majlis Tindakan DUN (MTD) Chukai merancang untuk mengadakan satu himpunan besar-besaran menjelang PRU-13.

"hasil kejayaan itu (PGU), (laporan) agensi risikan kerajaan (Umno/BN) melihat, gelombang inilah akan menjatuhkan Umno dalam pilihan raya ke-13,

"mengambil kesempatan (manfaat) dari gelombang yang sedang berlaku (marak), PAS DUN Chukai sekali lagi akan menghimpunkan warga DUN Chukai khasnya, dan warga Kemaman umumnya,

"bagi menyatakan, inilah masanya untuk kita berhimpun untuk menolak Umno dan Barisan Nasional,"jelasnya.

Menurutnya, PAS Chukai merancang mengadakan 'Himpunan Tolak Umno' (HTU) itu pada awal bulan Mac, saat-saat akhir menjelang PRU-13.

Katanya, HTU akan diadakan di lokasi  yang sama di mana program PGU kali Pertama di adakan iaitu di dataran Tok Guru, Kampung Geliga.

Oleh yang demikian, dengan persekitaran dan suasana politik masa kini, beliau yakin semua pihak mahukan PAS mengambil alih pemerintahan negeri Terengganu.

"saya yakin dan percaya, (berdasarkan) situasi dan persekitaran (politik) pada hari ini, kawan-kawan dari parti-parti Pakatan Rakyat, kawan-kawan dari NGO dan orang-orang yang tidak berparti,

"akan memberikan kerjasama, bukan sahaja kepada Himpunan Tolak Umno, malah akan menolak Umno dan memberikan peluang PAS Terengganu memerintah buat kali ketiga,"tegasnya.

Komen:

All About Chukai: Pasar Basah @ Wet Market <b>Di Chukai</b>

Posted: 27 Jan 2012 10:49 PM PST

Pasar Besar Chukai
Pilihan banyak, harga jauh lebih murah, barangan segar.
Parking lot banyak tetapi masih ramai yang parking sesuka hati menyebabkan kesesakan di bahagian belakang pasar.
Waktu operasi : Setiap hari dari selepas Subuh ~ tengahari
- gerai menjamu selera (minuman, nasi, lauk-pauk)
- gerai menjual kain, baju, permainan kanak-kanak
4 batu dari bandar Chukai, lebih kecil, pilihan barangan agak terhad.
Gerai menjual kuih-muih sangat meriah. Pilihan banyak, ada yang masih suam, ada yang baru diangkat dari kuali. Rambang mata dibuatnya :-) Best! Macam pasar malam pulak. Ada juga ayam goreng salut tepung, keropok, satar, ABC, cendol & banyak lagi.
Waktu operasi : Setiap hari pada waktu petang selepas Asar ~ sebelum Maghrib
- ada kedai untuk minum petang
********************************
Jadi, jika anda terlepas untuk pergi ke Pasar Besar Chukai di waktu pagi, pergilah ke Pasar Binjai di waktu petang. Sekurang-kurangnya anda masih boleh membeli dengan harga yang agak murah berbanding pasaraya walaupun mungkin tidak semua barang yang anda inginkan ada.

13 di bukit besi - Google Blog Search

13 di bukit besi - Google Blog Search


bursaedge: HIAPTEK-MINING IN MALAYSIA

Posted: 28 Feb 2012 04:18 AM PST


AFTER the collapse of the tin market in the 1980s, the local mining operation has been carried out in a rather ambiguous manner.
But, mining is now making a big comeback. Over the past three to four years, there have been a significant increase in issuance and renewals of mining leases as well as mining concessions by the state governments like Terengganu for iron ore and Perak for tin mining.
Furthermore, what makes the revival in the current local mining scene exciting is that lately there have been strong foreign investments, either direct or via joint ventures with domestic players.
Interestingly, some of the domestic players which are investing in the mining operations were greenhorns with basically zero experience in mining.
While one will barely bat an eye if the world's third-largest tin producer, Malaysia Smelting Corp Bhd, or steel-based Perwaja Holdings Bhd were given the rights to mining concessions, some will question the involvement of pipe maker Hiap Teck Ventures Bhd or even condom maker Takaso Resources Bhd in iron ore mining.
But then, it makes perfect sense when Hiap Teck's collaboration with one of China's top steel group, China Shougang, and Chinaco Investment Pte Ltd helps to create Eastern Steel Sdn Bhd, a company which will manage an RM1.8bil integrated steel complex in Kemaman.
Eastern Steel has been given a 60ha iron ore mining concession in Bukit Besi by Terengganu. This venture marks the biggest foreign direct investment in the state.
As for Takaso, its highly speculated collaboration with Terengganu state-owned timber company Golden Pharos Bhd to acquire iron ore mining related projects would also have its merits in the foreseeable future.
Another steel group, Perwaja Steel, is currently waiting for the iron ore mining concessionaire from Terengganu.
To date, there are about 50 iron ore mines scattered throughout Pahang, Johor, Perak and Terengganu.
Perak is also banking on the significant increase in tin price and the global tight supply situation by actively issuing and renewing tin mining leases.
In 2008, the state had awarded HWG Tin Mining Sdn Bhd, a unit of Ho Wah Genting Bhd, a 10-year lease to mine tin and other minerals on 500 acres in Pengkalan Hulu with the potential for a further 500 acres as the work on the initial area progressed.
Perak has also given the green light to Vale, the world's second-largest mining company, to build an iron ore distribution centre in Teluk Rubiah, near Lumut, with the project site expected to be fully operational by June next year.
To quote Malaysian Chamber of Mines president Datuk Seri Ajib Anuar who has about 40 years experience in the mining sector, "mining in the future would need to be on a large scale and there will be no more small miners involved. While mining may take a long gestation period but once we recover the deposits, the reward will also be great."
Deputy news editor Hanim Adnan is positive on mining, but wants players to take great care of the environmental issues that usually crop up with rampant mining activities.

ads